PUCKADE MÄNNISKOR!

Kom nyss hem från en MAria Norlin träning i västerås på Hamre, Madde och Jessica red..
hur som hellst så satt jag och mina tjuvlyssnar-öron och lyssnade på en ryttares mamma och en annan ryttares pappa som satt och pratade lite..

då visade det sig att pappans dotter och 2andra ryttare hade haft inbrott i stallet, de hade blivit av med 3 sadlar och lite annat + TRANSPORTEN?!
pappan satte sig iaf i sin bil och åkte runt i västmanland för att leta rätt på transporten.. det sjuka är då att han hittat den fast utan regplåt, men det finns ju ett öö typ ramnummer som han hade och insåg att det var hans transport, han fick reda på vem som tagit allt och det var en 20årig tjej, hon hade sålt allt på blocket och plockat ur allt i transporten och sålt det med, sadelskåp,mattan och bommarna! HELT SJUKT!
han gjorde så klart en polisanmälan och tjejen fick böter och betalnings skyldig, men hon hade inget jobb så de fick gå till kronofogden, och vart efter som hon får lön betalas det till honom.. men efter 1år lägs det ner och ärendet måste tas om på nytt.. det innebär att hon bara kan strunta i att sätta in sin lön på ett konto och hoppas på att ingen tar upp det igen!

PSYKADEMÄNNISKOR!

inte så jäkla bright! snå nott och använda det i samma stad dessutom PUCKO!

aja, imorgon ska jag på hopp träning hos Tina Swhane i västerås, hoppas jag har transporten kvar då iaf :D

Puss på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0