Hej hopp alla Vasalopps åkare!

Jag själv såg inte mkt av Vasaloppet,
jag vaknade hemma hos Hanna min mammas 3männing tror jag det blir? hennes barn är iaf mina Pysslingar :D
Igår var jag och provred 2hästar en i Gällsta och en i Värnamo, fråga mig inte vart det ligger för jag hade ingen karta så jag vet inte vart jag varit, jag åkte efter vägbeskrivning bara men neråt var det iaf för vi passerade bla Jönköping xD

hur som hällst red jag först en Monza, han var kanon snäll, gjorde det man bad om, men var lite stel och inte så lösgjord..
men han var en riktigt läro mästare i hoppning, hål i dig visa vilket hinder och han gör resten :D

sen fortsatte vi ner till Värnamo och var på väg mot en fux valack vid namn Lábello :)
han är född 1998 och efter Labrador-Furidant, jag blev kär så fort han tog första steget :) han behöver lite styrka och spänst och vi kommer att plocka rosetter :D

han ska vet besiktigas i Veckan och efter det får vi se vad som händer :D

JIPII jag LÄÄNGTAR! :D

Sandros kontrakt sas upp i dag och han får bo hos mig fram till den 1/4 sen får vi se vad som händer...jag älskar honom faktiskt!
han ska få åk amed mig till skolna imorgon och vi ska rida lektion 4dagar i veckan nu framöver, tills jag har en ny häst att träna med :D

BTW! Kollade Saldot idag och inser att jag behöver ta ett snack med min mamma om jag ska kunna skrapa fram 50.000!

Men hurrni! nu måste jag sova för imorgon ska jag upp tidigt :D

Puss på er och håll tummarna för min ekonomi och för att han ska gå igenom besiktningen, situpsen väntar.. PUSSHEJ <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0