nu kan ni släppa tummarna!

Gick inte riktigt som jag ville, men kanske gjorde det ändå.. eller jag vet inte!

hur som hällst så Veterinärbesiktigades Sandro idag.
Han hade ADHD hela dagen efter som han inte fick gå ut i hagen med dom andra imorse,
började med att Dampa i transporten när jag lastade, han som alltid går in själv, försökte plötsligt backa ut igen :S
En liten kick i väggen i varje vänstersväng :P
Sen hade han förmkt DAMP för att få stå på box till klockan 13, så jag drog på alla benskydd och släpte ut han i en LITEN rasthage med hö, och där visade han upp alla sina konster och sitt gångartsregister :P

jag åkte och lämnade blod på Akis och fick en fin reflexväst, en bok, en penna, ett clean shoe sett och en fin pin :)
åkte tillbaka och tog in han å borstade så han inte skulle se helt sliten ut :P

sen kom Malin och vi fick skritta fram och tillbaka i gången sen fick vi trava fram och tillbaka och efter det
longerades han i kastningshallen, helt UA :)
till böjprovet: Vänster fram helt ua, högerfram då visade han att han kunde bli jätte hög om han stälde sig på bakbenen :S men när han kom ner och vi började om även det utan anmärkning :)
vänsterbak ½grads hälta som läkte ur på 3-4steg alltså egentligen ua :)
högerbak ½grades hälta som häll i hela vägen ner men som läkte ur på tillbaka vägen... egentligen OK
men jag har stört mig på högerbak förut så jag vill kolla upp det!

för i vänstervarv kan han gå helt felfritt och kännas jätte trevlig och vänder man över i höger tappar man honom 1 på 10 vänder man tillbaka till vänster så samlar man ihop honom lätt igen... lika så har han ju problem med å fatta högergalopp, så jag hoppas på att få en förklaring till varför med en "hält" utredning nästa Torsdag klockan 10 :)

då får ni hålla tummar och tår igen ;)

Nu ska jag ringa hans ägare och berätta för henne hur det ligger till!

:D

OCKSÅ HAR JAG NÄSTAN BESTÄMT MIG FÖR ATT ÅKA TILL SÄLEN NÄSTA VECKA:)


Min lilla Tuss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0