IDIOTER I SKOGEN AB!

Tjenixen!
sov ut imorse och det var jätte sköööönt :)
duschade och satt i handuk fram till typ 12:P
sen ner drog på mig ridkläder och åkte till stallet :)
träffade Kik och vi bestämde ta sällskap med Duell och Sandro, red till Klingbergs för att rida lite seriös-ridning
men både Sandro och Duell var på tårna när vi skrittade dit, när vi skulle börja trava var dom helt

jag-håller-på-att-krypa-ur-skinnet-håll-inte-i-mig!

om ni fattar vad jag menar xD
haha vi bestämde oss för att ta en galopp genom gropen och låta dom rasta av sig, dock en ganska koncentrerad galopp, Sandro Studsade och gick bara uppåt och studsade fram och Duell Krullade i hop sig..

Vi tittade på varandra och gav den där blicken

Sisten-hem-är-en-looser!!! vi har ju våra "regler" man måste rida slingan fram till vägen
(den är liksom helt sick-sackig fram-och tillbaka så går det fort måste man byta galopp rätt ofta)
halt vid vägen sen skritt från Stenen ner förbacken och så väntar man in loosern vid vägen och skrittar hem :P

HÄSTARNA HADE SÅ HIMLA KUL! det hade jag och Kik också! så det blev 40minuter kondition :P

det behövdes!!

Sen fick Vera lite tid också, Kik på Tammie och jag på Vera..
gick till skogen satt upp och redan då var hon på hugget.. så idag blev det bara SKOG! ingen STIG! haha
så fort hon kommer på att hon har ryttare på ryggen tar hon till ALLT! för att bli av med den..
haha hon följer dock Tammie blint så nära som det bara går för hon vill inte bli själv då får hon D-A-M-P!
men idag var hon som sagt på HUGGET! Det var bara en massa studs och det flög i väg ett och annat ben ibland flera sammtidigt :P men det är bara att driva och lyfta huvet :P
när vi studsade så mkt att jag kände att vi var HÖÖGT uppp i luften sa jag bara ÖÖÖKA! till Kiki som då vände runt en omkulltvält gran, Vera han dock inte riktigt med efter som hon försökte få av mig, så vi hamnade på fel sida...

Jag gjorde allt att försöka få tag på halsremmen osm jag hade GLÖMT!!! och vera bockade stegrade bockade lite till och höll på att konstra sen rätt som det var låg jag mjukt och fint i granriset :P
haha Vera visade en tydlig protest med att lägga sig ner och RULLA!!

xD hahaha

upp igen och fortsätta turen med lite högre tempo och mera ut i skogen :P haha sen fick jag hoppa av vid vägen och leda hem henne, för jag tordes inte riskera att sitta kvar på henne medans hon har sina 4fötter på plan mark :P


IDIOTER I SKOGEN AB! Jag hade verkligen velat sett denna tur i tredjeperson! hahahaha kan tänka mig hur det sett ut!

åkte hem fixade med transporten, börstödhjul och fäste :)

gick in åt lite risgrynsgröt och sen somnade jag klockan 16.00 och vaknade 18.08 då var det middag xD
haha
jag tycker det är jobbigt att somna så där på eftremiddagen för man är trött så länge efter det och när man väl vaknat och är pigg, ja då ska man gå och lägga sig för natten :/
Men det var skönt iaf :)

nu har jag försökt att ta tag i Historian men jag gav upp lika fort som jag började :S
Torgny ringde och vi sammanställde alla anmälningar till Järvsö och jag tror det blir en riktigt rolig resa :)

det finns 5platser kvar :P

och nu ska jag sova för imorgon ska vi Raida i skolan :D

Puss och god natt <3


skruvade av en bult, men jag löste det iaf :)


Kommentarer
Postat av: Mari

Haha jag skulle också vilja se idioter i skogen AB, låter som en riktigt rolig film xD

2009-01-21 @ 22:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0