Gårdagen med Jens Fredricson :D

Just det, bloggade inte igår, jag hade fullt upp med att skriva om mig själv i ett mail till jens och sen så ringde ju telefonen oavbrutet fram till 01.35 i natt då jag stängde av den på ljudlös utan vibration så jag kunde SOVA!!!!

men iaf, gårdagen!
sov ju tok länge så jag han inte ta stallet på morgonen, vilket jag hade planerat då jag känner mig själv, att jag inte skulle rida när jag kom hem från Cliniken i mörkret!

duschade och gjorde mig iordning tog mastan till uppsala igod tid för att jag skulle få en bra plats :)
var där i tid och satte mig i mitten på raden längst fram i ridhuset precis så man satt in till en kombination.
Först red han Mats Samuelssons häst Raffiné ett blivande 5års sto.
han visade några lösgörande övningar och värmde henne, hon såg riktigt trevlig ut måste jag säga, hoppade några hinder på henne och drog några paralleler till vardagen och gav råd. 
efter Raffiné red han ett annat sto på 9år? den behövde ridas på ett annorlunda sätt men med ganska lika övningar..
han hoppade henne och pratade på...
Sen satt han upp på Niklas Ålunds tyska häst som går 145 klasser, den testade han lite mer men värmdes ändå på ganska lika sätt som de två föregående hästar.. 

man fick se Sund ridning med ett sunt tänk kring hästhållning, och det är det jag tycker så bra med Jens!
han visade också hur mycket han rider hästen för sitsen och det är lika farsinerande varje gång!

när allt var slut och man suttit och frusit i 3timmar, så haffad ejag honom, och passade på att fråga om praktik.
hahaha han var lite rolig för han tittade på mig också sa han "Du kommer att komma långt du, det hör jag.."
jag ba WHAT?! vad säger han! jag frågade om praktik :P
haha sen fortsatte han med..
" ja jag tar inte emot så mkt praktikanter från gymnasiet, men maila mig om när så ska vi nog kunna ordna det där."

så ja när jag kom hem satte jag mig ner skrev några rader och skickade iväg ett mail :D

SUG PÅ DEN DU ANDERS! *FUCK YOU FINGER*
xD


Jens och Raffiné

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har ingen brevlåda, men du får gärna komma och leta upp mitt "fula" postfack istället. Haha.

2009-01-18 @ 20:59:50
URL: http://metrobloggen.se/brus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0