Halloj :)

HAHA, jag bara måste berätta att i dag debuterade Vera över hinder med ryttare på ryggen :D
kom till stallet och red Sandro i nästan 80minuter, han ligger i hårdträning nu för tiden xD
mkt trav och nedsittning = Jobbigt för oss båda :P
när vi kom tillbaka hade Kik byggt upp två kryss ute på betet, och jag möts av världens flin och kommentaren

"idag är det mycket snö och mycket snö innebär att det är mjukt att landa på.."


Jo visst, jag kunde ju inte banga liksom, så Kik värmde upp Tammie längsvägen i ca. 20minuter och då gjorde jag allt för att trötta ut fröken pissmärr :P efter några varv i linan kom Kik tillbaka och jag lärde ta mod till mig, ena foten i stigbygeln och sen var det försent, haha hon tog sikte på utgången och tog fart, men jag lyckades sitta kvar och få stopp på henne innan vi var framme, stod där och tyckte lite olika ett tag, det var allt från stegringar till bocksprång spansk skritt och kaprioller.. men Kik och Tammie kom och hämtade ossoch då var det trav mot hindret, vi seglade över det och landade i BOCKSPRÅNG!! HAHAHA hon satte ner huvudet ända ner i marken och drog i väg i flera serier, men jag lyckades sitta kvar och fick upp huvudet när hon ramade in sig på nästa hinder och det var samma visa en gång till, haha och så var det 10 språng sen orkade hon inte ta ett steg till, det var ju trotts allt 40cm snö :P

så jag slapp känna av om snön var så mjuk som vi hoppades på, men det var lika skönt det tycker jag :D

Men det var roligt, Vera är nu hoppad uppsutten xD

De fick stå inne på box några timkmar över dagen och vila efter dagens händelser, de sov fram till 16.30 då de fick gå ut i hagen igen :) Våra hästar ÄLSKAR att vara ute :D
jag åkte ner till Ica med  la Familja och köpte lördags godis för 33kr! mums bara sånna dära bläckfiskar,
har precis klämt en pizza och jag är verkligen ÄCKLIGT MÄTT! men jag som hade sett fram emot att få äta chips dipp och vaniljmunkar i kväll xD HAHAHAHA vi var hungrig jag och mamma när vi var ner på ICA :P

Men nu ligger vi på soffan och funderar på om vi ska orka göra våra situps xD haha

Slager i kväll då :)

Pusshej <3

Nån som vill köpa hoppsto född -04
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0