4dagar kvar och ännu en till skada! :(

Jag blir helt less vad har jag gjort för att lyckas med allt?!
Först Sandro brodd tramp efter broddtram, olöst hälta efter hälta och sparkad i huvet! OCH I NATT!!
vaknar av att telefonen ringer och klockan är 01.18, vem ringer nu?!
jo Kik från stallet hon säger att Vera har skadat sig och att det blöder en del.. så hon undrar vart jag har gasbindorna och alla annan sjukvård, efter som att jag är fröken mini veterinär i stallet xD
jag  tog inte rikitigt in all information men somnade om efter att ha tackat för hjälpen.

vaknar i morse och säger till mamam att jag har drömt att Vera gjort sig illa!
men sammtidigt som jag sa det kände jag att det var nog ingen dröm så jag slängde mig ner i rummet och kollade på telefonen, Jag hade inte drömt klockan 01.18 hade jag pratat med Kik i 14minuter!
åt upp gröten så fort jag kunde och slängde åt mig i bilnyckeln i all hast för nu känndes det som att det var brottom..
(typ 7timmar senare xD ) men JÄKLAR så mkt snö vi hade fått då, fick ju knappt upp dörren, bilarna var in snöade och det var inte plogat! men rallymazdan klarar ALLT! körde fast 3ggr men lyckades tillslut komma i väg..
möts av en stökig stallgång och en Vera med 3st bandagerade ben!

gick in till kik och frågade vad som hade hänt... hon hade ingen aning men det ser ut som att hon typ gott om kull vid några stenar, inte för att vi kan förstå var eller varför, efter som att hagen är relativt plan och att de bara äter hela tiden i hagen... men hur som hällst lindade jag högerfram och insåg att OJ DET HÄR BEHÖVER SYS!
ringde pappa utan att ha kollat de andr abenen och sa att du, jag hoppas det är lugnt på jobbet idag för jag kommer in med Vera!
lindade på bandaget igen och åkte hem, jagade traktor killen och ville ha hjälp att ploga fram transporten, mammas kompis Veronica skulle komma, så jag fick låna hennes bil efter som att pappa hade min dragbil på jobbet!

lastade och åkte in klockan hade redan hunnit blivit 13! alltså 12timmar gammal skada :/
blev väl mött och fick leden tryckt och såret tvättat, de andra benen var det bara små sår och skrap sår på så de gjorde vi inget åt! men efter mina 1000 frågor så fick jag gå upp på röntgen och ta med mig studenterna och röntga vi tog 3bilder en DM en LM och en friprojektion!
jag älskar att få röntga jag tycker det är häftigt att det faktiskt ser ut som på en bild i boken i verkligheten!
hoppas jag får min utbildning som röntgen tekniker!

hur som hällst så såg bilderna okej ut, kankse en aning täthet vid kotan.. men det kan beror på kanske luft eller ledvätska efter som att leden ver ny tryckt..

sydde ihop det lite snyggt fick antibiotika samt ny vaccination influensa + stelkramp :)

så nu är det penicilin i 7dagar box vila och sen om 3veckor är vi fit for fight igen! :D

Nu Får Det Vara Nog Med Skador!

Sandro fick heldag ute i hagen idag men han har ju gått hårt nu 4dagar i rad så det grinar nog inte han illa för xD

imorgon är det Grace tur, hon ska Operera ena ögat som är lite irriterat, men det är nog ingen bigdeal får vi hoppas :D

Nu ska jag läsa lite hästhållning i Praktiken efter som att vi har prov på torsdag samt hästskötar examen inomkort!


jag kommer att bli proffs på det här med sjukvård xD

tack alla som hjälpt oss fram och tillbaka idag :)

PUSS OCH GOD NATT <3  

Kommentarer
Postat av: Linn

OMG!!

Lär dig att sova.

Kul att du har skrivit ett inlägg där du inte vill att ungen ska födas på samma dag som din dag.

Hahha....

Men inlägget efter skriver du att det vore kul.

Hallå!!

Det är inte kul. Man vill ha sin dag för sig själv!

2009-02-10 @ 19:28:31
URL: http://ihuvudetpalinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0