Malin Baryard dag 4

Hejhej hållå mina vänner =)

dagen har varit bra, heeelt okej faktiskt!
Emelie som har unghästarna var sjuk idag så en annan tjej Hanna skulle ta hennes hästar och jag skulle ju ta tävlingshästarna efter som att alla är och tävlar över allt!
men det var helt okej, Hanna var super trevlig och vi hjälptes åt i båda stallarna och sen red vi tillsammans, jag red Ella 8, och Elon 7. gick bra SUPER FINT VÄDER =)
sen red jag min lille Labello <3 han har blivit så fiiin och rolig at rida =) jag har varit här i 4dagar och har inspererats av Malins ridning ganska mkt så nu rids han i en jätte djup form och korta intensiva pass, men INGEN GRAMAN HÄR INTE! Malin rider nästan alltid med gramman just för att få den djupa formen och då bara behöva rida korta intensiva pass.. men JAG KAN IAF! xD och det går faktiskt bra! han har ju svårare i högervarv men vi jobbar på det =)
han blev super svettig och fick duscha å umgås med de real horses i stallet under em middagen men han klagade inte :)

i morgon kommer Nikki =)=)=)=)=)=)

nu ska jag glo på robinsson och tröst äta vindruvor och ballerina ;)

haha eller en sak  till, tjejen skulle longera två av Emelies hästar och att på peka är då att den här tjejen är hennes förste groom! och ni skulle sett hur hon longerade Chricko och Marie hade fått hjärtinfarkt! jag är inte så kräsen och kan tycka att visst gör på ditt vis bara hästen arbetar och det är säkert... men herre gud!
hon började på en såkallad volt på ena sidan av ridhuset, la pisken på marken höll längst ut i linan osm låg på backen mest hela tiden, hon ttog sen upp pisken och jagade på den lite oförstående hästen, höll fel position mest hela tiden och det slutade med att de höll till i HELA RIDHUSET! xD hahahaha jag satt på en pall och glodde på med hjärtat i halsgropen :P hahahaha


Pusss På Er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0