Malin Baryard dag 2

Hallå!
nu har jag lyckats snylta till mig internet :)
igår var dag 1 som ni kanske listat ut :P men iaf så började jag igår och det gick ju super :)
Labello trivdes trotts den långa resan hit + att han var tvungen att stå inne!!!
men han verkar trivas en i dag :)
jag började klockan 06.45 fodrade och lindade av benlindor, lindade på nya och la på jordar över täckena och släppte ut dom i skritten, mockade och sopade.. klockan 8.30 var det frukost efter den var det dax att byta hästar i skritten och då fick Labello en plats oxå =) han fick gå där i 60minuter och njuta i morgon solen :)
mockade och sopade gången, förberedde hästarna som skuller idas och jag fick rida Ella, ett trevligt litet sto..

ALLTSÅ NI KAN INTE FÖRSTÅ HUR LÅNGT FRAM MAN SADLAR!!!

iaf så red vi och skiftade hästar i  skritten igen, mockade och sopade gången, smorde alla grejjor och mockade och sopade gången igen!

lunchen serverades idag inne hos Pelle (Malins Pappa) det blev Pannkaka =)
lunch mellan kl 13-14 sen var det bara ryckta alla hästar mocka åt alla hästar och sopa gången, damma över allt och kratta + vattna skritten det var dagens  slav göra! men satans så bra det blev :)

HAHHAHAHAHAH

JUST DET!
på fm också!
jag var själv i stallet på fm och då kommer det inrusandes en Tant som pratade väldigt bred Norrköpingska! hon bad iaf om hjälp med nått och hon hade hjärtat i halsgropen så man kunde ju tro att hon skulle kola vilken sekund som hällst.. och att hon flåsade gjorde det ju inte lättare att förstå vad hon sa :P
hon sa iaf nått om Hasse hjälp och kratta innan man ska ringa brandkåren.. jag trode först att det var en katt som typ satt fast i ett träd...
men nej då! Gubben vid namn Hasse skulle elda gräs och där stod han med krattan så nöjd så hade börjat kontrollerat på en yta 1m2 som sen med hjälp av vinden blivit 10-15-50-75m2 och då var det plötsligt OKONTROLLERAT, men han tyckte att dte var väl en värdslig sak det där... han hade ju en kratta...

slutade iaf med att jag också tog en kratta tanten tog en hink och vi försökte släcka allt som brann, men det bara spred sig mer och mer så jag ringde 112, precis när första branddbilen kom lyckades jag släcka typ det sista, det låg och pyrde på vissa ställen bara, så de fick eftersläcka :)

HAHAHHAHA

Jaa så här händer det minsann grejor =)
nu har jag ätit middag och ska ut å rida Labello efter som att jag inte han det på fm när jag fick leka brandman :P

Neej nu måste jag verkligen ut å rida kräket innan jag somnar på soffan :p

PUSSS <3


bilder finns på hebyflickans bilddagbok =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0