Enköpings höjdpunkt!?

Gårdagskvällen började med STRESS efter att klockan visst skyndat iväg lite väl fort kanske, var tar tiden vägen?
iaf så duschade jag på typ 4minuter ner med lite grejor i väskan på med närmaste klädesplagg och in i bilen!
smsade Angelica och skrev

"stressa inte för min skull, jag är iaf på G..."

får som svar

"okej jag är på stn om 1min!"

okej jag hade inet lämnat Heby ännu och det är 4mil dit!

svarade lite snyggt

"okej ine jag men jag ska försöka.."

yp 17minuter senare rullar jag in lite snyggt utanför enköpingsstationshus och plockar upp brudara som vänta 10minuter längre än planerat...

tur att farbrorblå inte befann sej på samma väfar som jag xD

Väl framme i tid och allt hos Linda i hummelsta åt vi lite godis och gjorde oss iordning inför kvällens och stadens årliga höjdpunkt, Oktoberfesten!

okej det är öveskattat! jag hade evrkligen målat upp en bild med en perfekt utgång massa roligt folk och en minnesvärd kväll... men jag är inte impad för 5öre!

tur då att man har sjukt bra sällskap som räddade kvällen!
den avslutades på Hummelstabaren med en hamburgertallrik och Fanta (:

------------------------------------------------------------

somnade mellan Annelie och Angelica i n 140 säng. vaknade bredvid Annelie, var var Angelica? hehe hon hade typ dampat och tagit sitt täcke och lagt sej ute på soffan xD

men jag sov så gott så! finns inget bättre än att sova trågt! jag älskar det! :D

å chips och dip till frukost med ett glas tropicana juice ;)
 vid 12 skjutsade jag Annelie till Bussen och jag åkte hem till underbara Heby! :D
väl hemma ringde jag till Ma och frågade om jag fick låna hennes klippmaskin hon har til korna vilket jag fick, så det var bara at vända i dörren och åka halvvägstillbaka, kramade Sara och tog en lite pratstund med dom..
sen var det bara plattan i mattan hem och byta om och fortsätta till stallet...

Aurora stog först på klipplistan, haha började med en filtklippning som gick över till en spårklippning och den ska jämnas till imorgon, men hon stog så fint så finliret tar vi imorgon då jag har nån som kan hjälpa å hålla ut ben och hålla hene still så det kan bli någorlunda jämt, men grov klippningen är klar! :D

Sandro fick lite tid han också, markarbete å banan.. travbommar på volt och på trekvartslinjen, 2 galopp bommar längs ena långsidan med ca  14m och ett litet räcke med galopp bom före..

så nu är vi fett taggade inför morgondagen :D Håll tummarna! CR i heby imorgon (:

** Valp upp datering**
de väger nu ca 1,7 - 1,8 kg
har slutat med mjölkersättning så nu får de maizena välling och svällt torrfoder
6måltider / dygn
de blir fler och fler vaken-timmar för dom nu
så de har fått ett "lekrum" i källaren de även sover om nätterna nuförtiden!

--------------------------------------------------------------------------
bilder finns på länken nedan..
-->http://hebyflickan.bilddagboken.se/p/show.html?id=272429905&directlink=1 <--
---------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0