11grader varmt, sol, blåhimmel och rosett :D

Kan det bli bättre? nej jag tror inte det!

Vaknade vid 6 imorse av gälla skall och pipiga gnäll från hundrummet som ligger intill mitt rum.
jag låg kvar en liten stund ihopp om att någon annan skll ehöra dom och gå ner med lite välling, men icke!
jag kravlade mej upp på det kalla golvet och mötte mamma iköket, hon hade redan gett dom mat, de var bara lekfulla...
så jag gick ner till sängen igen och la kudden över huvet för att somna om igen...
sov till 8.50 gick upp och åt frukost vid dukatbord och sällskap ev resten av familjen (:

duschade och åkte till stallet med transporten :)
tog in S och serverade musli och horsehage medans jag packade in det som behövdes för dagens CR i Heby :)
rycktade och flätade svansen innan han fick knata in i transporten, vilket att han alltid gör med glädje i blicken :D
Väl framme på Heby fick han stå i transporten ett bra tag för de tog längre tid än vad jag planerat.. men han var nöjd med sitt hö och friskaluft i transporten :)

haha jag vill bara ge alla Heby-barnens-föräldrar! de uträttade dagens motion i ridhuset,
så söta ekipag! hindrerna låg på 20-30-40cm
"först över hindrerna var morfar/pappa/mamma efter kommer ett förväntansfullt barn på ponnyn med lite jävlar annamma i blicken.." efteråt gick det runt Lyckliga och stolta barn med fina rosetter i handen runtom på tävlingsanläggningen :)

ett STORT + till alla er engagerade som sprang runt på banan idag :D

ÅTER IGEN finns det även folk som förtjänar ett - i kanten idag! tillexempelt dom som inte tar hänsyn på framridningen, de som pressar och sätter hästarna i omöjliga situationer samt föräldrar som pressar sina ponnybarn!  

Men jag är nöjd med vår insatts idag ett pet i första men en snabb snygg och felfri runda i andra :D
vi förtjänade vår rosett :)

hemma linementadedes det och rycktades sen ut i hagen och latja med dom andra :D

nu har vi firat min faster som fyller 53 imorgon, men då ska hon fara tillbaka till sthlm igen så det blidde tårta och kaka nu istället :)

Nu ska jag åka tillbaka med klippmaskinen till Isby innan jag sätter mej ner med religonen och det sista på historian..

Puss hej


4veckor! var tar dagarna vägen?!



ÄLSKLING <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0