tjolahopp:)

Idag har jag

vaknat klockan 8 och släppt ut hästarna :) det är så mys å gå till stallet när man nästan fortfarande sover och vakna av friskluft, glada hästar som nöjt tuggar frukost höt <3  finns inget bättre, skulle kuna sitta på en höbal och bara lyssna på deras tugg förevigt! :D
gick in och gav katten och fiskarna mat och medans katten åt låg jag och halv sov på soffan xD
sen ut med katten och hem för att äta frukost :)
satt hemma och ugglade tills familjen Samuelsson kom med 3kaninungar för de ville ha hjälp att könsbestämma dom, 2honor och en hane... tror jag xD hehe den vita kaninen som tros vara en hon fick iaf bo kvar hos oss :)

fick ett ryck och flytta kninerna från stallet till deras stora bur på altanen :) så nu bor dom på altanen 4st glada kaniner:)

åkte till stallet och red först Tammie runt Horsbo via Backa:) hon är så pigg och glad :) fatat att den lilla C-ponnyn bär upp mej 70kg och 175cm lång :D ROLIGT!
efter henne blev det Sandros tur! :D jag blir lite fundersam på han, idag rörde han sej rent fint och trevligt :) förutom typ 4steg som kändes konstig :S jag blir helt knäpp på den hästen :/
Men jag tcker m han iaf :)

red Duell efter Sandro, och jag kan inte förstå hur en häst kan vara så stor-riden! det är helt k´makalöst! red i 40minuter och det räckte gott och väl, för han kände när jag började tappa ridning och då såg han spöken överallt :/
bara 5dagar kvar nu :P hehe

HELT SLUT var jag iaf så Felicia kom upp och red Aurora och borstade Bella medans jag mockade och gjorde iordning mat och fixade vatten till alla hästarna:)

Nu är jag hemma en snabbis och tvättar och ska duscha innan jag åker tillbaka, ska sova alldeles ensam inatt "/
men det ska jag klara, jag är en stor tjej nu! ;)

Skola imorgon och jag ligger efter massor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0