the last day :/

Idag ärdagen då dom är 8veckor gammla!
för 7veckor och 4dagar sdan ringde telefonen och det var Ullis
hon berätade att hon hittat Sara död och att dom fyra små valparna hon lämnade efter sej var otröstliga!
jag ringde till mamma och hon sa att jag hade 2val, antingen ringer jag upp pappa och ber han fixa så dom får följa med Sara upp till det blå, eller så åker jag hem och tar med mej min Goldenretriver tik 16månader och ser om hon vill och kan agera fostermamma... och så blev det!

Grace gjorde snällt som matte sa och låg stilla så att dom kunde söka värme och närhet i den långa mjuka Golden pälsen :)
jag Nappade dom ur flaska 300ml var 3timme dom första veckorna idag är dom nere på 4mål om dagen, 2mål torrfoder och 2mål maizena välling ur skål :)

Saga, Smilla, Zorro och Zacke har nu blivit dom mest pigga, glada och på hittigaste valpar man kan hitta.. väldigt trevliga individer :)

synd bara att ingen seriös har hört av sej så dom kan få leva vidare i en varsin ny familj... MEN nu får dom istllet flytta hem till sin ursprungsfamilj där det är STRESS Barn och ingentid och ork! :(
men Grace har gjort sitt och hon har gjort det bra så hon försänar att få gå tillbaka till sitt unghunsliv igen :D


Vad bjuder dena underbara lördag på då? Den här dagen liksom alla andra dagar kommer ju aldrig mer igen så det gäller att ta vara på den! :)

Familjen på Skräddarbo kom hem i natt så inatt har jag svit i min egna säng och det var skööönt :)
däremot så var jag hygglig och toh mrgon fodringen och utsläppet så de kunde få sova ut efter en härlig semester på Malta =)

just nu sitter jag här i köket och glor in i skärmen för tittar jag upp får jag en bitch blick av min mor! nu har hon dragit på den där minen som säger hjälp till innan jag blir riktigt förbannad men hon säger ingenting! TYPISKT MAMMOR!

jag ska iaf få med mej pappa till stallet och vi ska leta efter fel! hoppas iaf att han ska se hur jag känner och säga nå smart så att det löser sej :)
ska kanske också köra Bella med Kik också ska jag göra iordning Tammies nya box så att Vera kan få flytta in i hennes box imorogn :)

Samuelsson är på väg hit också, sist de var här blev vi ju med en kaninunge (en vit lejonhuvad-kanin) men jag har en liten föraning att de kommer hit bara för att Vendela vill krama hundvalparna en sistagång...

alltså det är inte säkert att det blir en SISTAGÅNG efter som de bara flyttar km härifrån, men det är sistagången som dom behöver bo här :) både skönt och mycket tråkigt! :( dom är ju så söta och vi har lagt ner SJUUUKT mkt tid på deras liv :)
hoppas att de får vad de behöver och vill ha :)

nej nu ska jag gå och ta vara på Lördagen den 25 oktober 2008    7.9grader varm och sol :)

gör det du med :)

PUSS <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0