Blöt, kall och på dåligt humör!

Kom hem efter 2 inatt :) himlans trevligt även om det inte var "värsting-party" så var det trevligt och saknat folk :)
så himla kul att se alla :)

när jag kom hem iallafall så smuger jag ner dörrhandtaget och inser att det är låst!! :O :/
men tur att jag har nyckeln med mej.. smyyyger in nyckeln i låset och försöker vrida om, men det går inte!! :0 :/
nehe... som tur är har vi en annan dörr in och där vet jag att nyckelnpassar, det dumma är att man passerar typ allas sovrum och hundarna.... tänkte låta dom sova ostört men vad gör man....

jag smög in nyckeln och vred om då hör jag ett dooft morr smyger upp dörren långsamt och på riktigt så släpper inte ens min egenhund in mej i mitt eget hus!!!!!

hahahahhahaha innan jag vågade stoppa in handen och tända lampan och säga " hej grace dte är bara jag"
haha trode jag skulle skratat i hjäl mej, hon skämdes som bara den men jag klappade om henne och sa at hon var duktig xD

jag har en liten vakt hund jag xD

iaf så somnade jag direkt när jag la mej i sängen :) klockan 06.00 vaknar hundarna och är inte tyst en sekund!
släpar mej upp ur sängen och kännde mej nästan bakfull ... haha tungt!

upp iaf och gav dom mat och sen stupade jag i säng igen! sov till 9 och då kom mamma och frågade snällt om jag ville följa med en runda i Örsundsbro.. dte är ju liksom tradition så det var bara att kliva upp och åka till örsa.

alla där har blivit så gammla! haha kanske jag också har det :/ men på riktigt alla små som var SMÅ! dom är liksom inte små längre :/  var tar världen vägen?!
fick iaf me dmej 12 strupor hem i bagaget :)

på vägenhem regnade det fortfarande, det hade liksom regnat sen 6 imorse och blåst massor!
så jag tänkta vara snäll och ta in dom! tjatade att mamma skulle åka med det gårå ju fort att ta in dom.. öppna hagen och stänga boxdörrarna efter dom liksom typ bara någon minut!

när hon väl gick med på det och hon satt där i bilen och väntade tänkte jag bara skynda er hästar det regnar!
och det var typ DÖDENS att tänka det! först ville de inte ens komma ut ur hagen och när de väl hade gjort det stressade Duell upp alla dumma jävla häst idioter.... så de sprang fram och tillbaka in i stallet och ut ur stallet och typ sprang över mej :/så jag gick in och hämtade ett spö och tänkte att nästa gång de springer på mej så rappar jag dom!

Duell och Sandro gick snällt in efter ett tag men PONNYERNA VAR HELT STÖRDA!!! slutade med att de tog satts upp på ÅSEN och sen var de utom syn håll!

gick och letade i spö regn i typ 40minuter innan pappa kommer med bilen och vi åker till Runhällen för de springer alltid dit! men där fannsinga hästar.. åkte till Sines där fanns det inte heller några av mina hästar...
ringde SOS och de kontaktade polisen och bad de gå ut med det på radion efter som att det på 56an paserar över 300tunga lastbilar i timmen på vägen som är bara på andra sidan åsen :/

straxt efter det ringer telefonen och en Lastbilschaufför har sett dom och fångat in dom tillsammans med en som bor i närheten... så när vi kom dit stog dom i hennes hage och åt hösilage och var så nöjda så...

jag och Felicia knör grimskaften i grimmorna och red hem dom, hon på aurora och jag på Tammie och med Bella som hand häst.. haha i typ sveriges tajtaste jeans stora gummistölar och en 2åring som hand häst i bara grimma och grimskaft på alla 4a

är dte inte så man gör?! xD hehe

nu är de iaf inne i boxarna och äter hö.... ska upp och mocka snart, bara jag får tillbaka lite värme i min fryssna kropp :)

vad har du gjort idag då?

Kommentarer
Postat av: Mari

ojoj vilket äventyr! Tur att en snäll chaffis stannade och fångade in dem :)

2008-10-05 @ 20:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0