TRÖTT!!

Hej hopp gummi snopp..

Igår fylde vår käraste Fiia 18 år =) oja det skulle firas, det var ju fredag och allt, jag angelica och vår överraskning Maliin satte oss på buss 811 mot Östahammar klockan 17.45 efter några timmars arbete i uppsala..
gick till Fiia efter mkt om och men och planerande så kom vi fram och där öppnade en GLAD och då menar jag GLAD 18årig söt tjej som bara utstrålade lycka =)

Fredag kväll som sagt och 18års firande, kan man man fira det på nått annat sätt än med massa godis läsk och Så ska det låta ^^ haha jupp så firade vi henne och det var myys efter så ska det låta var slut togs det fram spel, man tant Miccis och Tant Angelica var trötta... haha men iaf så plockade spelet så kan det låta upp och det sattes i gång att nynna.. haha trode inte jag kunde nynna men nu vet jag att det finns fler som nynnar som jag och att det faktiskt int eär så lätt som man tror ^^ Men det Skrattades och skojjades ända tils vi somnade och Maliin skulle hem vid 12, jag och Angelica sov kvar och tog 10 bussen från östhammar..

Jag landade i Heby 12.30 åt lunch och åkte till stallet klockan 13 där började jag med att Lunchfodra i hagen och mocka, fixa och dona i stallet medans de åt, sen skulle jag ta in Duell och rida honom var det tänkt, men hästarna ville inte riktigt gå in så det vart ta fatt i hagen de lekte som bara den, jag kom i allafall så när så om jag sträckte mej och hade haft 3cm längre armar hade jag lyckats få tag på täcket innan de vände sej om satte fart på flocken och bockade därifrån... tålamodet håller inte jätte länge när de börjar så och håller på i 30min innan jag får tag på iaf. Sandro, så jag började med han..

borstade och gjorde han fin, på med "hoppsadeln" och ut i skgen, hade tänkt rida hem över backa men där var dte lerigt så vi vände på derasgård och tog klätter slingan tillbaka till stallet, tog typ exact 30min, så det var lungt, tog en galopp iupp för förstabacken iaf =) KULIGT men hunden blev trött ^^

Tillbaka och fick tag på Duell med en morot som lockbete.. hatar att "belöna" ett felbetende! men jag ville ha tag på han fort, orkade fan i nte tjaffsa! iaf. tog in han och på med dressyrsadeln hade tänkt att Jobb ahn på banan, men det gick inte fortframmåt trotts sporrar 30mm och dressyr pisk.. =/ och han är STOOOR!! jag pallar fan inte rida i hopan som jag vill och är van vid! GASCH! jag ska fan rida lektion på han nåndag för så här kan det inte vara!! Ska rida han i morgon igen iaf..

idag var det dessutom min första dag då jag hade stallet, mockade TORV! men det gick bra =) gjort mat och hö påsar, tror jag har lyckats förstå hur det ska vara iaf. ringde till Lina som snällt förklarade ^^

haha tur att hon skrev sitt nummer på tavlan, hon måste förstått att jag behövde hjälp^^ hahah

TACK IAF! =)

nu ska jag duscha och se på melodifestivalen och äta godis med min familj = sen ska jag ut tillstallet igen och ta in hästarna =)

Puss tills nästa gång =)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Fina hästar i headern!

Kolla gärna in min blogg också!

www.pessicaz.blogg.se

2008-03-15 @ 18:42:57
URL: http://pessicaz.blogg.se
Postat av: Fiia

Tack för en underbar kväll !

2008-03-15 @ 22:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0