Ny natt, nya drömmar, ny morgondag =)

Tjenixen =)

hoppas all haft en bra dag =) det har iaf. Jag..
startade morgonen klockan 7 duschade käkade frulle och sen skjutsade snälla storasyster ( jag) sina syskon till skolan rep. förskolan =) för att sen ta mej till tåget.. va i skolan till 9.30 och fick medelande av Malin Larsson att hon kunde göra osshuvudet hemma istälet, ( vi hade nämligen planerat Kadrilj fix på fm.. )

Men flitiga vi haffade rektorn, fick inte så mkt ur honom men, hoppas att våra kära häst-lärare ger han en spark i ..ja ni vet var! det skulle behövas så han kan ta ställning nångång! efter det mötet så raggade vi bil av min allrakäraste Sara och tog oss ut på sponsringsuppdrag =)

Började på Unice Store eller vad det heter.. häst affär i Årsta iaf =) där fick vi 6stycken huvor till hästarna och jag köpte en förbygel med martingall i rätt stlk =P

sen bar det av till Granngården, men snåla dom ville inte sponsra med nått och hade inte heller sådana fula kepsar vi ville ha... men vi ger oss inte vi SKA ha sånna! ^^ begav oss vidare till ÖB där vi haffade en stackars kille och frågade om han hade några fulakeppsar och de hade dom inte så vi frågade om han visste vart det kunde finnas.. och vi fick en spydig (snäll) komentar att han minnsan ite brukade titta efter FULAkepsar =/

hungriga vi började ge upp, men var nöjda med 6stycken huvor och jag fick ju dessutom tillfälle att införskaffa mej en behövande förbygel =) vi styrde bilen till Donken och käkade lunch innan vi begav oss tillbaka till skolan..

skrev ett litet kärleksbrev med svåraord ur vårat ordföråd.. och lade 100kr med brevet på ratten =D hoppas hon blev glader =D saknar våran roliga tid...

SEN iaf. så rusade vi till vår Estetlektion och det är ROLIGT!! vi börjar få ihop en pjäs nu och det är ju bara 3dagar kvar nu tills det är dagen D och den ska spelas upp för förstskolan och sen allmänpublik, typ föräldr..

men iaf, åkte för bi hästarna och em fodrade och satte Betfor så det skulle få sin tid att avälla, då jag anade att jag skulle bli sen ut idag.. fick ju nämligen middagsbesök av Ronja och hennes familj..
(det är en tjej som eventuellt ska bo hos oss på helgerna..) För er som inte vet så är min familj familjehem =D

efter att vi hälsat och ätit så drog jag mej till stallet och fick ryck att promenera barbacka på rakbanan, det vert mörkt så det var på med reflexerna och sen försöka hoppa upp! haha jag måste börja träna, typ hoppa hopprep eller någe för jag kom inte upp på han, fick klättra upp från brunnen^^ väl upp vart han lite spänd då han är jätte känslig för viktfördelning och så..men efter ett tag så slappnade även han av och jag tror han tyckte det var myys. vi skrittade i 30minuter med lite trav och nån en stacka kortgalopp men han är ju som sagt kännslig för minstavikt fördelning och har ju problem med galoppen så det vart inte mkt.. skrittad mest efter som att det var ett hårt pass igår =D HAN ÄR DUKTIG OCH JAG ÄR NÖJD MED HAN =)
hade med mej hunden ut som vanligt, och idag var hon lite odräglig faktisk.. det är då man skyller på att det är mammashund^^ hon hittade alla vattenpölar diken och kär och sprang igenom ALLA med lycka i hela kroppen.. fast än jag skälld epå henne.. men vad gör det egentligen, det finns ju dusch.. och det fick hon sej en rejäl en när vi kom hem =)

på vägen hem så pratade jag med Ida <3<3 MIIG SAKNAR MASSOR <3
hon ska pallra sej hit den 11/4 =D jipii =) då ska vi ta igen all tid vi vart i från varann..
och det är läänge ska jag säga er!

fikade kollade på Anna Phil och sen ner i sängen =) Pratade med Ante en sväng med, stackarn är sjuk.. =/
kunde jag skicka en läkande kram skulle jag görade det för jag hatar att vara sjuk!
ska nog ringa han imorgon igen och skicka lite glädje över telefonen =D då blir han nog glad och förhoppningsvis friskare ^^

Nej nu ska jag ta och sova <3 ska hinna med 07.11 tåget imorgon Ridning hela dagen i skolan =)

vill bara först säga att jag är en lycklig människa!
även om man vill ha mer hela tiden så är jag väldigt nöjd med mitt liv =)
jag har Måånga bra och underbara vänner som jag ÄLSKAR <3
jag har en kanon bra familj, jag haft lite svackor med förr, men vi har hittat varann, kanske jag vuxit upp och bort från trottsåldern ^^
Jag har en kanon fin häst,
bra ridvägar,
bor kanon,
har en kanon söt hund som följer mej överallt =)
jag har körkort och tillgång till bil för det mesta =)
Skolan är kul men jag har usla betyg..
jag har jobb lite överallt, men har dock inte mkt tid, men jag trivs med dte jag gör =D
JAG BARA ÄLSKAR LIVET JUST NU!! =D
fast om tid fanns skulle jag gärna ha längre dygn kunna hjälpa flera, kanske ägna mej lite mer åt skolan..... och jag skulle deffenitivt spendera mer tid med alla underbara människor som finns i mitt liv <3

men vad gör "korta" dagar och uslabetyg, lite regn och snöslask ibland och lockigt hår när man har det så himla bar än då?!


JAG ÄR NÖJD och har kommit fram till att jag ALDRIG ska SLUTA SKRATTA =) me like it =D <3

nu ska nöjda jag sova =)

PUSS OCH GOD NATT =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0