Min Pappa är ODÖDLIG!

Det kommer han alltid att vara han är 54 år gammal men har deffenitivft barna sinnet kvar!
Han är helt enkelt bäst! jag älskar honom massor! Det är sällan vi barn som börjar en lek som tillexempel Burken, Kurragömma, tagen osv.osv. han kan ibland koma in i stallet gåendes på händer och han tvekar sällan till att dela med sej av sin humor och sin tid =)

på lördag ska vi åka till Sälen och åka skidor/Bräda som vi alltid gör 1-2veckor på år =)
Pappaär alltid med och åker skidor hoppar i hopp och hittar på hyss...
men igår var han ute och jobbade i skogen och kommer hem med typ ryggskott, han kan inte sitta ligga och klagar när han står, han går illa och har ONT!

hur ska detta gå då, om en vecka ska han ju åka skidor med oss ju!

Stackars stackars han!! det dumma är att ni som känner mej, kan gissa vad jag fått det i från.. han är verkligen inte typen som sitterstilla och tar det lungt när kroppen säger i från.. han kom precis in haltandes krogryggad från en promenad i skogen med mina bröder och har plockat björkris =/

DUMMA HAN! HOPPAS HOPPAS det finns nån Kuckelimuck medicin som kan hela hans rygg tills på lördag!



DAGEN I ÄRA..

Gick upp i tid och åkte tillstallet, red Sandro i solskenet, red fram på den ny sladdade rakbanan med galopparbete, red med sporrar och dressyr spö idag, tänkte hoppa några språng samt få till galoppen...

och ja det gick himla bra =) ibörjan var han spänd då det var första gången på rakbanan och det blåste ganska ordentligt, dessutom är det VÅR idag och det sprudlar av kännslor i kropparna på dom =)

Men efter lite lösgörande i trav så mjuknade han och det blev galopp både vänster och HÖGER ^^ jojo mensan det gick fiint.. han jobbade igenom hela kroppen =D

efter drygt 25minuter skrittade vi till ridbanan där jag hade ställt upp en 5½ samt lite travbommar..
haha det är inte lätt att ha 4ben och få dom att sammarbeta, men efter ett tag gick det faktiskt riktigt bra! =D

MEN det går absolut inte att trava in då blir det kattastrof och ben och bommar överallt.. så det behöver vi träna på! lika så när jag bara skulle travhoppa ett litet koppelräcke.. först hade jag travat lite bommar och han gick in och ut med ett jämt fint steg och höll takt och tempo, i lika fint tempo och takt fortsatte jag efter några gånger mot ett räcke på 60 och trot eller ej men han hoppar inte! han bara lyfter benen lite extra, travandes i samma takt och tempo =/
hahaha man blir lite full i skratt faktiskt! det är liksom lite för högt att bara trava över utan att hoppa! PUCKO!

men han lär sej nog så småningom! =D Övning ger färdighet! =D=D

han vart grymt svettig och fick sej en dusch, efter som att det var soligt och ganska varmt så fick han gå ut med fleastäcket och äta sitt lunch hö ett tag så han fick torka upp lite innan täcket åkte på igen =)

men himla myysigt och kul det är att rida vårsol! =D

efter stallet så styrde jag mastan mot Uppsala och kollade in en gård utanför uppsala där de föder upp Connemara ponnyer, jag hade eventuellt tänkt att ha min praktik där men, jag tror inte riktigt att det kommer ge mej så mkt, tyvärr! det var typ ett "hemma-stall" med lite mark och hästarna på tomten, (32stycken)
det var massa unghästar och min uppgift skulle bli att på börja inridning...

men jag känner lite att det var mer eller mindre utnyttning då hon vet att jag har goda erfarenheter med unghästar och jag ska vara där i 4veckor under den perioden, dessutom var det så att typ ingen annan där gjorde nått med dom =/ typ bara hennes dotter som gick i skolan..

men jag vet inte! hittar jag inget annat så är det ju faktiskt ännu en grej att skriva i CV.. ^^ om ni fattar vad jag menar.. även om jag inte "lär" mej ngt nytt så är dte en erfarenhet var gång man sätter foten i stigbygeln =)

Men jag hoppas på att få tag på den hära som äger Stall Holm rehab.stallet =D
ska nog se om jag kan få tag på det imorgon =D

iaf. efter att jag sett stallet så tog jag mej en sväng förbi 4H och sa hej till folket där =D
innan jag styrde bilen hem igen =D nu är jag trött och ska sova middag ^^

PUSS så länge =D

Kommentarer
Postat av: Fiia

Hah , jo . Värkänslorna märktes på flera om amn säger så ! ^^)
Var ut till indra idag och hon var apskalle xD Fast som tur var är hon snälller så fort man sitter upp (: PUSSÅKRAM !

2008-03-16 @ 19:28:49
URL: http://ingalediganamn.blogg.se
Postat av: Maliiiin :)

HAha vare hos Sigrid Gahne du var hos? För hon bor ju typ ute vid mig i Rasbo och är vet. och har connemara uppfödning med några hingstar..Hon har ju Myliiings pappa, Grange Flynn Sparrow ;) Åh hennes dotter CAroline rider å tränar och tävlar typ alla hästarna där :)

2008-03-17 @ 18:47:28
Postat av: pia

Det var ju rackigt för dig att du inte tog den chansen! Då hade du kunnat ta åt dig en del av äran för framgångarna vid treårstesten och reg. kvalitetsbedömningen 2008. Gångartsdiplom till en av 3-åringarna. En 4-åring blev bäst i gångarter och den andra 4-åringen bäst i hoppning. Båda 4-åringarna kom sen 6:a resp 7:a i ungponnyfinalerna. Gångartsponnyn såldes fö lite senare till en av Sveriges främsta dressyrryttare.

2009-01-02 @ 12:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0