jag anar ugglor i trosorna...

haha.. rubriken var interntskämt från den gågna veckan, orkar inte förklara men det var kul..

Som sagt, i söndags kom ju den nya stjärnan sandro valack född 02, oldenburgare från tyskland.
vi har haft hårdträning denna vecka, allt har gått så bra så..

kort resume från veckan, jag har haft stalltjänst på skolan mån-mån
elever har det så att hästverksamheten funkar lika så som man har ladugårdsvecka eller svinvecka...
man tar hand om djuren och jobbar som om det skulle vara vilken gård som hellst..
så ja denna vecka har jag bott på skolan och jobbat gratis åt skolan 24.7
men det var kul för jag hade ju med flickorna Fiia,Annelie,Angelica och två muppar från 1an haha en tjej som rider wetstern och som jag verkligen skulle kunna spy på.. ursäkta men jag stör me

Söndag: Jätte sjuk! vaknade på natten och hade över 41gredersfeber och frossa..

Måndag:SJUK, men jag och Sandro startade 06.45 från Heby till skolan i uppsala där vi skulle tillbringa en vecka.
anlände på jälla vid 8 han fick gå ut i hegen det första han gjorde och där gick han medans jag och Fiia gjorde staden, jag hade fruktansvärd feberyra och gjorde allt bakochfram och upp och ner.. gjorde granngården och alla stadens hästaffärer på jakt efter ett täcke, men jag hittade inte ett enda i rätt stlk... åkte tillbaka till skolan och hade ESTET det var kul jag gillar det, fast jag var sjuk! sen var det stalltjänst från 16 till 17 typ. efter det skulle jag skritta han i ridhuset men det vart mörkt i ridhuset så jag skrittade typ 5minuter på parkeringen, och sen var det godnatt..

Tisdag: Stalltjänst mellan 7 och 8.30 tömkörning mellan 8.30 till 11.35 sen var det lunch och jag var DÖD.. så jag struntade i ridningen och sov till 14.30 istället.. sen var det stalltjänst till typ 16. lite senare på kvällen kom Rolando ( angelicas häst) och var sälskap.. vi skulle ha ridit men det pallade inte jag vi nattade i stallet och SOV

Onsdag: Stalltjänst sova heladagen i stället för idrott sen stalltjänst igen.. red på kvällen i ridhuset, och det gick prima det =) Stackars mej var sjuk! svimmade på dagen och slog huvet i bordet så jag fick en redig blåklocka på ögat ^^ men jag fick nässpray av fiia och det var inte behagligt men så bra det vart =)

Torsdag: Stalltjänst svenska sova stalltjänst sen på kvällen var det pay and ride så jag och anna på kråk skulle klättra men det var nån som eldade i backen vi skulle klättra i så det blev en diskret skritt i elljusspåret... och där får man inte vara... haha vi joggade dom lite på utebanan och idag var han KANON BRA! kuligt!
kollade lite starter och så sen plockade vi undan dressyrstaket och gick tillbax til rummet för att sooova!

Fredag: stalltjänst, lunch, kadriljhoppning, ja jag vet vi äger =) ^^ skuttade några skutt med Sandro på utebanan och det var kul =) pappa kom med kameran så att vi kunde knäppa lite kort på hästarna =)
jag och angelica hade MYYS med Pizza på Pinoccio och godis shopande på gränby, där vi lyckades få en parkeringsskada, för på nått vänster har bildörren på förarsidan fått sej två rejäla intryckta repor och en buckla ganska lågt.. typ som om någon har backat in i dörren med en dragkrok typ.. JÄVLA PUCKO!! använd speglarna!
men vi hade mys på elevhemmet med en tv utan så ska det låta och med ett hackigt lets dance.. meen det var myys.. kände mej bättre och var inte lika sjuk längre..

Lördag: Lungn och sköndag i stallet, sov en stund på dagen och sen löshoppades det =) jätte jätte roligt var det! Sandro och Rolando hoppade som skollade troll ^^ men de var duktiga, även om han hopar med sin teknik så gör kommer han ju över iaf och det är huvudsaken!^^ stalltjänstade lite mer och sen var det godnatt, skulle sätt nån film på 4an men så vart det inte.. det vart sängen i stället =)

Söndag: Stalltjänst, mamma, pappa gabriel och faster kom ut och kollade när jag red på dagen efter det så sov jag en stund för att sen ta in hästarna och fixa resten i stallet.. hela veckan har gått så sjukt fort! vi har haft kul och det har flytit på bra.. Rolando, angeicas häst åkte hem så Sandro fick klara natten själv men det gick bra =)

Måndag: vaknade skulle effektivisera dagen men det var det dummaste vi kunnat gjort.. vi var klara typ 10 och då var vi endå 3stycken i ett stall med 13hästar.. hm, det gick lååångsamt.. menmen det gjorde inget för vi vart ju klar tillslut, Sara min vän kom med kladdkaka och allt =) Sandro fick stå ute i regnet en stund sen red jag i ridhuset och det gick kanon bra =) pappa kom sen och hämtade oss och det bar av till Ultuna för att vänta på att pappa skulle sluta jobba, där vart han igenom kollad av diverse veterinärer hovslagare och djursjukvårdare, jag vägde han och han vägde exact 570kg..

det var en ponny som hade cancer i munnen.. usch stackars den, ägaren hade ridit den på tränsbett och tyckt den var tjaffsig, och det fattar jag det! usch men jag fick ta ett biopcidprov och så det var kul =) alltid får man lära sej nått nytt =) ÄLSKAT! har även pratat med Sigrid i dag om praktikplats och det verkar gå att lösa =) trevligt tkr ja =)

men men efter att pappa slutat vid 16 så åkte vi hem och Sandro står nu hemma i sin box och myyser, jag ska dit och ge han lite hö tänkte ja =)

PUSS SÅ länge =) det blir mer ordentlig bloggande framöver.. =)

image178
en fin bild på en sjuk jag med ett blåmärke som blivit gult =S haha

image177
japp i detta rum har det bott 4 hästtjejer i 1vecka ^^

mer bilder kommer... vid ork och tålamod ska jag nog klippaihop nått från löshoppningen i lördags =)

men nu ska jag sova, jag är trött! och imorgon ska jag vara sjuk från skolan, ska vila upp mej och fixa i ordning bland ala saker samt släpa i hop Sandro med Duells flock, skönt att vara hemma då =)

PUSS OCH GOD NATT <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0