HEMMA =D

WOHOW!

kan samman fatta veckan med :

SNÖ
SOL
SNOWBOARD
LYCKA
och
BLÅMÄRKEN!

=D

haha  fett NICE har det varit!
värmande sol alla dagar utom två då det var lite mulet men solen kikade fram emellanåt! ca. -10 till -5
BÄTTRE KAN DET INTE BLI..!!

Åkte ju upp för exact en vecka sedan alltd förra lördagen =) startade från Heby när Samuelsson kom vid 9
första stoppet vart i Borlänge där det bjöds på fika hos Per-Ola och Anna, begav oss vidare och nästa stopp...
DA-TA.. Lindvallen, Donken nästan framme.. det var sol och massa folk gled ner för backarna! Jag ville MED ÅKA!
åt iaf och tog sikte på Alpinhyr i Hundfjället hyrde där ett multihyr då jag inte kunde bestämma mej om skidor eller bräda =/ haha typiskt jag ska ha ALLT!

klockan hade hunnit bli 17 och vi fick hämta ut nyckeln det var en KANON STUGA!!! de andra var ju iof där förra året med men det var en ny stuga för mej ( samma fjäll iaf =D ) 5 sovrum ett stort allrum kombinerat kök/vardagsrum två toaletter med dusch och bastu i den ena för 10personer.. allt på samma plan och 20m från backen som ledde ner till första liften =D me LÖÖÖVE <3

Måndagen bjöd på Slalom på fm då jag faktiskt älska att åka skidor! man vågar mkt mer och det går fort och man kan åka överallt! MEN jag har gjort det sen jag kunde stå och det känndes lite uttjatat.. Brädan lockade då jag inte är lika bra på att åka bräda som att glida nerför med STIL i backarna.. HAHA
(fast jag har ju inte sagt att jag inte äger på bräda ^^ för dte gör jag =P )
tog mej till hyrbutiken och böt till den efterlängtade brädan <3
måste säga att man blivit lite "feg" tog första åket i östra Ravin området.. Rödabackar och Offpist.., men jag höll mej i de prepareradebackarna då jag fegade lite =/ hm... tråkigt att blivit gamal och inser att man faktiskt kan göra illa sej! Det måste vara Angelica som påverkat mej.. men det tog sej ska jag säga er åkte bräda reesten av veckan tills idag alltså så de var ju kanske lite onödigt med ett Mulihyr men va fan! =)

haha efter förstadagens fegande i backen så började det gro som vi säger på landet och jag tog mej ner överallt utan tvekan^^ haha SHIT SÅ KUL DET ÄR =D
har fruktansvärt ont i knäna och i mitt vänstra sittben ( så ja MARIE "Jag känner mina sittben..! " )
det var mer än 2 vurpor (om dagen..) hah amen det var det värt! =D

på torsdagen var vi även i Lindvallen på kvällen och åkte Snow tube typ däck i en rådelbana =D
tyvärr hade den kvällen kunnat vart lite bättre då det vart samtal till SOS för att mitt i allt när min syster berättade för min lille bror hur hon hade åkt skoter
så föll hon bara rätt ner i marken med huvet först i backen så det studsade liksom
(hon hade iaf. hjälm som tur var! )
hon Krampade kraftigt med hela överkroppen i nästan 3-5minuter och när hon väl vaknade så viste hon inte vem hon var när hon var född eller vilka vi vi var =/ jag höll pulsen hela tiden och när den slog mer jämt och hon började att andas så ringde jag efter ambulans.. hon fick åka till Mora och vart kvar där över natten..
INGEN VET VARFÖR HON FÖLL OCH KRAMPADE =/ Hoppas att det bara var den och ingen mer för sånt är otäckt!

MEN hon fick komma tillbaka dagen efter med en kraftig hjärnskakning och ett stort frågetecken om varför?!

iaf. så åkte vi andra snowtube och det var fruktansvärt kul =D rekomenderas till alla som besöker sälen =D

fredagen bjöd ju på förutom massa brädåkning final i Lets Dance =) (missade så ska det låta =/ )
Jag höll på Tony men men Tina var DUKTIG! =)
mamma fick ett sms av min morbror klockan typ halv 7 imorse att han kommit hem hel och glad efter en lååång efter fest med gänget =) (han var hallåa i fredags på tv4 )

vi åkte hemfrån sälen i morse vid 10tiden stannade i Borlänge på max samt i Sala vid åkrahallen.. sen va vi HEMMA =D
skööönt! trots en kanon vecka som man aldrig ville sulle ta slut så var det så skönt att komma hem dra på sej ridkläderna och skritta till gropen och klättra lite med Sandro <3
han hade lekt av sej skorna i veckan igen så Kiki har fixat at hovis kmr på Måndag och LAGAR!
hoppas han trollar så jag kan jobba hårt nu under de kommande veckorna så vi kan bygga lite muskler!
 
Nu ska iaf jag sova efter att ha ätit revbenspjäll och vindruvor medans jag njutit av tv med  
Markoolio <3 haha han är in MAN^^

God Natt CS i Morgon =)
Pussar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0