det har vart en riktig LÅÅNGfredag..

.. inte lång i minuter för klockan är ju redaa 18.. men den har vart TRÅÅK!!!

ingen ridning då hästkräket klev av sej skorna igår vilket resulterade i trasiga hovar! fick Akut slå på 2gammaskor från en av ponnyerna..

ja precis från en av PONNYERNA! han är fruktansvärt trångskodd =/ inte bra inte!

men Kiki och Pappa ja de gjorde så gott de kunde =D och nu går han med två skor som sitter med nöd och neppe.. han ska få vila nu till sista mars då hoppas jag få tag på hovslagaren som för hoppningsvis kan fixa till hans mästerverk... så jag kan sätta han i hårdträning så vi kan tävla i slutet på maj början på Juni =D

ja jag har lagt upp vår träningsplan! =)

han har nu fått en lugn (träningsmässigt) start med allt från skritt 30minuter till 50minuters hårtarbete och intervall arbeten i 3veckor med detta ska han nu få en 10dagars vila med utevistelse i stor hage 10h+/dygn..
efter det blir det 2veckors igångsättning igen med likande träninig som de 3 första, efter dte blir det en helg vila och sen är det alvar! träning för att byggamuskler och smidighet och hålla kvar konditionen på topp =) med nån vila och skritt dagar i bland =D

då är vi tävlingsklara i slutet på Maj början av Juni...=D YES BOX eller Ja låda som Fiia hade lagt till ^^

jag sov en stund med Gabriel och mamma kom även och gjorde sällskap sen låg jag en stund och kolade på tv =)
har även fixat i stallet idag =D Mockat allaboxarna lagt in en hel kärra med torv till Sandro pojken.. även tagit ut han ur hagen och kollat hälta.. och det fanns det ingen =D och skorna satt än så länge.. hoppas hoppas att de sitter till den sista iaf.. fyllde på vatten till alla sopade och gjorde hö samt mat =D duktiga jag =)

nu var jag där och satt betfor också =)

Imorgon ska vi åka tidigt =) Samuelsson startar klockan 8 från örsundsbro så vi lär ju åka här ifrån vid 9 =)
yiipey =D

sen är det en vecka i SNÖ, SKRATT, SOL och SÖMN i SÄLEN =D

Nu ska det ätas Påskfrukost haha för den hinner vi inte med i morgon =D ^^

Puss hej och Glad Påsk =) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0