:D

Dagen skulle idag bjuda på en riktig tävlingsdag på Uppsala ponnyklubb vilket den gjorde :D

klockan rinde 06.25 och jag var förvånansvärt pigg, kanske just föratt se vad dagen skulle bjuda på :D
upp in, in i duschen, ner på med kläderna, upp fläta håret, väcka Felicia och skynda lite på pappa xD och sen se till att det fanns nått med å äta.... in med alla grejor i bilen och sen i väg till stallet till klockan 07.00
ut med hästarna och Sandro fick lite mat så det fanns lite energi att ta av idag :)
lastad och klar 07.25 på väg mot Uppsala =)

vid skolan var det poliskontroll som ALLTID! men den här gången vard et bara att blåsa som gällde, och det var ju lugnt för min del... men bilen framför hade det lite kämpigare... han fick ta sej till polisbilen och en annan polis fick köra bort hans bil till sidan...
fatta att det åker liksom om kring fyllon lite varstans... :O haha han kanske inte var ett fyllo men han hade ju iaf alkohol i kroppen "/ det är fet dålig stil ska jag ta och tala om!!!

iaf så fick ju jag åka vidare5 min kvar till UPK.. åkte tidigare för att se Linda på Nimphfe ( Angelicas syster) precis när jg körde in förbi banan var dte hon som red, och hon fick ett stopp :( jag missade hennes ritt men fick se 1m och hon är grymt duktig, haha även om höjdrädslan sitter i så kkom dom runt och det är det som räknas :D Bra ridet =)

när vi kom frm gick jag och anmälde och kollade banskissen... sen tillbaka till transporten och pappa på började den eviga kiss-promenaden.. idag kissade han faktiskt! det tog 45 minuter :D haha men han var så kissnödig att vi hade inte kommit över ett ända hinder om han inte kissade.. så det ar ju himlans bra för det var precis när jag var tvungen att lägga på sadeln för att börja rida fram! :D

Fiia kom och kollade och hon hade även med en kamera så jag hoppas att jag får nått kort snart :)

efter alla + jag gett till UPK kommer här ett minus och det ett stort ett!!!
 framridningen började i ridhuset utan funktionär så där var det typ 12stycken kanske... inte nog med det krysset som ska finnas på framhoppningen var i ridhuset... sen på framridningen fanns det ett räcke och en oxer precis som det ska, men jag hade önskat krysset också... inte bara det ingen fick gå in på banan utan det var bara 1funktionär där som typ inte gjorde ett JOTA!

iaf så hoppade jag räcket 2ggr och det var inga små språng! det låg på 90 och han hoppade riktigt fint luftigt och bra högt över!
styrde på oxern och han ville hoppa! :D haha jag vågade inte släppa han förtidigt så jag höll och han blev ännu mer taggad vilket resulterade i att när jag släppte precis i rätt ögonblick for han upp och hoppade HÖGT HÖGT ÖVER och jag sköts ursadeln! jag såg han landa med alla 4 benen i marken innan jag landade på sidan av!

ingen nte en jävel reagerade... jag tappade andan lite vilket gjorde att jag släpte tyglarna när han började stirra upp sej... men alla andra bara flöt på i sitt tempo i sin värld.... väl på benen var jag tvungen att lägga om sadeln och sitta upp..
hoppade oxern igen och det blev ett lika dant språng men den här gången tog jag ett ordentligt mantag :D haha det var ända utvägen ^^

hoppade det en 3gång med lika resultat man tag och hålla i sej det var det som gällde :P

skrittade lite innan det var min tur å gå in på banan...
han kollade in hindrerna lite granna, och när jag skulle rida fick han syn på funktionärerna som han funderade över varför dom stod och glodde på han! men vi kom förbi dom också och jag kom bra på1an med lite smackningar
från 1an till 2an var det en ganska svår sväng men det gick bra! smackade oss fram till 3an och hoppade även det mycket bra =) fram till 4:an och den låg också kvar med en smackning innan SEN! 5an ett stopp :/
stälde oss framför och knackade lite med skenklarna bestämt! ny anridning och han hoppade det STORT vilket gjorde att vi missade att svänga så snabbt till 6an som också hade en mycket mycket dum väg!! hade man hoppat med ett normalt språng hade man haft 2galopp språng på sej att vända typ 120 grader till 4språng och 6:an!

6 revs och jag fick ett stopp på sista hindret vilket resulterade i en OFRIVILLG AVSITTNING!
så vi fick lämnabanan utan sista hindret :/

MEN SÅ NÖJD JAG ÄR MED MIN SÖTA BÄBIS :D

han fick stå och prata lite med familjen Kr-Ås... inan han fick gå in i transporten och äta hö och dricka vatten :D
vi andra tog med fika korgen eller min frukost och gick upp till ridbanan och kollade in dom som red 1m
bla. Linda, Agelica, Tina som red Maddes systers häst, Moa från östervåla,och en som alltid är inne på ultuna och som glatt pratade med pappa :D

när Linda hoppat sista så packade vi ihop oss och gick till transporten för att åka hem...
MEN när vi såg till transporten såg vi en som parkerat brevid oss och lämnat sin häst i transporten liksom vi hade gjort.. men deras häst hade liksom först slitit sej i transporten sen lyckats peta bort mellanväggen och vänt sej om "/
hah så den stog och kollade ut åt fel håll :P haha

efter att sekritariatet fått reda på det och ropat ut i högtalaren så kom en ägare springandes till transporten :P haha

när allt var lugna puckar så åkte vi hem och Sandro fick gå ut och sträcka på sej i hagen :D

hoppas ni med haft en underbar dag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0