Lagomt

Måste bara skriva det!
läste Mariesblogg igår och jag vart helt till mej! haha
Jag ÄLSKAR ordet Lagom och använder det så ofta jag bara kan!
Men i sommras på pekade Patrik Eliasson att det heter LAGOMT med den där fina dialekten som man bara smälter för.. <3

haha

och nu när jag läste hennes blogg fanns det lilla ordet som säger så mycket med i henes inlägg.. det fick mej att läsa det två gånger..

tyck att jag är sjuk i huvet men jag älskar ordet! haha!

LagomT det är fina ord det! ♥

kolla gärna in hennes blogg den finns nedanför den här readen.. men jag har gjort nå mupp med texten så det syns inte förens man har pilen på det! ??

http://www.majiguldfisk.blogspot.com/



Till morgonen..
somnade exakt klockan 01.00
Åå.. jag sov länge och gott i natt!
vaknade några gånger till och från efter klockan 9 men låg kvar till 10.47 MYSS!! egen varm skön säng!
gick upp tog en dusch, så skönt! varmt rinnande vatten! efterlängtat!
åt lite frukost och skulle betala elevhemsräkningen!
MEN! jag har inga pengar... =( eller jag har pengar men inte allt på kontot. jag har lyckats få en del i plånbioken så det saknas typ 200kr! =/ så irriterande så jag måste sätta in dem på kortet så jag kan betala den förbaskade räkningen! vill ju inte ens bo där jue!

MEN den ska inte va betald förens den 10 så jag har ju några dagar på mej!



jaa, jag ska försöka ta mej till stallet och ta hem mina grejor och säga hejdå till lilla hästen!
kanske måste få tag på dem och höra när de hämtar hem han! för jag tänker inte lyfta ett finger åt dem något mer!

Jag ska också höra med Ida om hon vill ha besök nåndag nu! det var ju ett tag sen !
vore trevligt om man kunde ta en titt för bi Maråkrarna! ♥



Jag ska också ta mej tid att åka och provrida hästarna jag lovat att titta på!

*en halvblodskorsning , valack äldre häst! i Björklinge
*en halvblodshingst 7år med hoppstam också i Björklinge
*och på samma ställa som 7åringen fanss ett varmblod som kanske ville bli sutten på lite till och från!
*Sen var det ett halvblod till i Uppsala som ville ut och tävla lite hoppning.. vet inget mer än så
*och sen var det 2halvblod som är voltigehästar på internationellnivå som ville bli tränade i dressyr och hoppning *även lite tävlade i bådadissiplenerna som jag ska åka och kolla på!

så det blir nog en dag som går åt till att kolla på hästar!



VILL OCKSÅ BARA PÅ PEKA ATT SARA ANDERSON INTE LÄST MIN BLOGG PÅ  EVIGHETER NU! =P
men jag tycker om henne ändå!



och om ni inte har nått att göra kan jag ju tipsa att kolla in på www.petterkarlsson.com
han är europamästare i hundspannskörning och är nu i Frankrike och ska köra ett lopp på 90mil!
varav att jag har faktiskt tränat några hundar han brukar köra! =D

** aa STOLT**

haha!



NEJ NU SKA JAG GÖRA LITE NYTTA!

♥♥PUSSHEJ SÅ LÄNGE♥♥


KAN NÅGON FÖRKLARA FÖR MEJ VARFÖR DEN GAMLA TEXTEN KOMMER UPP IBLAND??!!!

NÅN SOM VILL FIXA MIN BLOGG??
det är bara texten jag vill ha hjälp med!


Kommentarer
Postat av: Mari

Vaddå alla säger väl LagomT :P Deär väl inge speciellt med det xD

Med länken till min blogg så tror jag att du måste välja en annan färg på den, för antagligen är länkfärgen den samma som din vanliga textfärg, därför den inte syns :)

eller att du lägger in den som en länk om det går i din blogg.

2008-01-02 @ 14:00:47
Postat av: Frida

Vill också rida! Det var tysen evigheter sen!!! Men men, så är det! Tänkte snart åka upp till Uppsala och hälsa på! Det vore trevligt. Jag är ju så dåligt att "få ärslet ur vagnen"

Puss på dig

2008-01-02 @ 14:10:51
URL: http://fridajo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0