snö kaos i kalla Sverige..

Samma visa varje år, är det inte lite kul..
Om man nämner Sverige utomlands, är oftast komentarerna "det kalla av långa landet där uppe på världs kartan..."
och snö, regn och enligt mej lagom varma somrar, men enligt många andra kallt året runt!
Men är det inte lite lustigt att våran årstid vinter, definieras i månaderna november till mars.. och när dte är vinter så är det oftast minusgrader och snö...

men nu de senaste åren har vi ju haft ovanligt milda vintrar och snön förskjuts... borde vi inte hinna vara mer förberedda då??!!
nej, varje år står det alltid på löpsedlarna "SNÖ KAOS I MELLAN SVERIGE" och då är det första snön som kommer, komunaltrafiken tappar tiderna, plogbilar och extra inkallade bönder är överallt men oftast inte där man vill att dom ska vara.. oftast är det ju snö kaoset i samband med första snön som är typ 5-7cm.. haha!

typsikt SVERIGE!! =)

men nu är det iaf. Snökaos fast jag älskart! =)=)

har vart med my family i uppsala idag och det har snöat hela långa dagen =)
Mkt trevligt måste jag säga..

medans pappa och syster va och köpte skor och en ny borrmaskin så var jag mamma och bröderna på ett lekland typ.. haha där såg vi värsta knarkar farsan.. lite sorgligt men han va trevlig iaf.

medans mamma va och köpte kaffe så satt jag med gabriell i knät då kom han fram och va himlans trevlig och han bberättade att han hade en sån på 3 och en dotter på 5 =) (haha lovar han trode det var min son ^^) men iaf så sa jag det till mamma sen och hon tyckte han såg mystisk ut och vi satt och diskuterade om han gick på droger eller nått.. mamam var hel säker och typ satt och glodde... hahah
snälla jag tyckte att hon var lite väl hård ända tills han typ vinglade förbi oss och såg helt suddig ut i blicken!

gasch! vad sorgligt! han var ju verkligen jätte trevlig när vi pratade men då såg han ju för fasiken "friskut " jue!

nej nu ska jag fortsätta vara social på msn! :D:D

Puss på Ante och Björn, och Sofia med dom små svarta så klart♥

på åter seende


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0