PENGAR! =)

wohow! det ringde nyss en man från en hästförsäkrinsnämd!
han ville dela med sej av lite pengar som han satt på.. haha

förr i tiden så var det Brukshästarna som fick livet att funka här ute på landet.. alla som hade en brukshäst i arbete hade en lokalhästförsäkring och fick bidrag där ifrån.. Det dog ju tyvärr ut med brukshästar i arbete på 50-60talet då traktorerna allt mer tog över hästarnas arbete... så det fanns massapengar som inte längre gjorde någon nytta. så idag sattsar Västerlövsta hästförsäkringsnamd på sattsande ryttare som utbildar sej inom ämnet!

och det gör ju jag, jag går hästhållning på Jällaskolan som är ett lantbruks gymnasium och jag tänker sattsa fullt ut på min hobby som jag hoppas kunna livnära mej på! =)

Så nu ska jag skriva ett brev om mej själv och mitt bank nummer så de kan sätta in pengar til mej =)

TUSEN TACK!

MER RESPONS TILL UNGA RYTTARE SOM VILL BLI NÅTT =)

image174

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0