Moonlight, 2000 e. Landlord - Utrillo

Japp det är den nya stjärnan =)

Provred ju idag =) måste säga att jag är himla glad över att Sofia ( Fiia ) följde med mej ^^ TACK!
 
Började morgonen med en dusch och sen på med ridkläderna och göra sej redo för dagens förpliktelser =P
jag var helt duktig och bredde två mackor la vägbeskrivningen bredvid mackorna för att inte glömma den ^^ tog sen mackorna och vägbeskrivning la det vid Fruktskålen för att jag skulel kunna dra på mej skorna och shortchapsen.. när jag skulle ta frukosten och vägbeskrivningen, tänkta jag att det vore ju bra att ta med sej ett äpple också... så jag tog två äpplen och åkte ^^ när jag kommer till Örsundsbro inser jag att vägbeskrivningen och frukosten ligger kvar bredvis fruktskålen ^^  DUKTIG IDIOT!! men jag fick en trevlig runda med gamla minnen på ICA i Örsa.. =) stälde bilen vid skolan och gick till bussen för att möta upp Fiia som vart aldelesduktig och åkt buss ända från Östhammar... =) TACK igen =)
vi styrde sen bilen mot Biskopskulla ^^ för det minns jag att jag skrivit på vägbeskrivningen.. och Rätt kom vi också =) PRIMA BALLERINA =) haha.. när vi kom in på gården började tankarna ta över.. och vi såg en Skrittmaskin med massa hästar i Då kläker Fiia ur sej... jag tror hästen gått där typ 4timmar nyss så att den ska kunna hålla sej lungn när du rider den ^^ haha vi klev ur bilen ochjag ringde och sa att vi kommit fram och undrade vart vi skulle ta vägen ^^ hon svarade trevligt att vi skulle gå ingenom den Svarta dörren .. OK sa jag och la på.. tittar upp och ser att alla tänkbara dörrar i när heten bar färgen SVART! ^^ haha men vi gick mot det som såg ut att vara ett stall =) haha
då ser vi en tjej som har bokstavligt talat dragkamp med sin häst som vägrade gå in ihagen en bit bort.. haha
båda tänker tanken att den är det det är säkert den där hästen som jag skulle provrida ^^

men vi gick in i stallet och vart Välbemötta av en jätte glad och trevlih tjej, vi traskar vidare in i stallet och där står världens sötaste lilla häst, ända tills vi får reda på att den heter Mona ^^ hahaah men det får man väl stå ut med =P
läste sen boxdörren att hon heter Moonlight =) och det är ju accebtabelt =)

Mona var mkt trevlig att hantera i stallet stog lös i gången och älskade att bli klappad och slicka på händerna ^^ ha
Hon hade ett mkt feminit ansikte, med en lite stjärn.. och bar mky massa på kroppen, haha men det går ju att finslipa =P jag har iaf  tänkt och tänkt hela dagen kollat på filmerna och korten om och om igen.. och har kommit fram till att om det går att lösa den ekonomiska biten samt att få upp boxarna hos Kiki så TAR JAG HENNE =)
iaf. på Foder tills ägaren kommer hem för att sen se hur framtiden ser ut ^^

SPÄNNANDE! nu måste jag lära mej rida på riktigt  =) haha det kommer bli många timmar på jobbet... men det blir ju dessto fler i sadeln då ju så det går jämt ut tycker jag =) HOPPAS HOPPAS att det blir bra! =)

image141
jag och förhoppnings vis den nya stjärnan ^^

Efter att vi klappat och sagt hejdå så bar det av mot Uppsala, kom framtill att vi inte skulle hinna med Lunchen i skolan så det vart MC Drive på Donken =) sen vidare till skolan.. smidiga jag böt om från ridkläder till jeans i bilen, hahah och sen var det bara att traska raka vägen in i klassrummet och ha ESTET med jävla Mupp Barn! men som tur är har jag ju Fiia <3 vi fick idag spela NÖRDAR  på en buss som skulle till Järvsö, med en massa fulla undomar på ^^ Och de Rolerna fixade vi klart BÄST! =)

haha skickade ett sms till Kiki där jag förmedlade att jag Hoppades på att boxarna var klar så lilla hästen skulle kunna komma hem =) haha hon ringde nyss och var helt Positiv, hon vill till och med följa med och kolla på henne om det gick att få ihop en dag helst innan ägaren åker.. hmm. det är det som kan vara problemet.. men hon hade iaf sin mamma hemma som skulle kunna fixa det i efter att hon åkt om det skulle önskas =)

Åkte hem direkt efter skolan för att visa mamma och pappa =) hmm.. dom är inte så possitiva som jag =/ men jag ska få dom på andra tankar ^^ haha jag har ju iaf. Kiki på min sida ^^ och det räcker för min del =D

Nu ska jag äta middag, Stuvade mackaroner och köttbullar =) MUMMA

Ha det bäst! Pussar <3

Kommentarer
Postat av: Röv£n

jag tycker iaf att hästen är söt ;D

2008-02-04 @ 18:26:30
URL: http://skutten.blogg.se
Postat av: Annelieee

Ooow va skoja att du har hittat en sån fin polle, hoppas allt annats löser si du babe! Puss!

2008-02-04 @ 19:23:20
Postat av: Älgen

HAHA vet du, hästen som jag rider står i de stallet, du kanske såg henne en skimmel med föl. cooolt pusss

2008-02-04 @ 19:47:40
URL: http://saratingvall.blogg.se
Postat av: Fiia

Tack för att JAG FCIK föja med ^^) Megaroligt !

Haha , vi kommer äga estet 2008 - synd bara att det är mupps i våran grupp ! =/

Puss , ses i morrn - dressyr ! (:

2008-02-04 @ 20:58:33
URL: http://ingalediganamn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0