Förvånandsvärt enkelt..

.. det är att åka tåg till uppsala och buss till skolan lika så hem =)
så det blir dagens hyllning! ÅK MER TÅG gott folk =)

vaknade imorse när klockan ringde klockan 06.30, tänkte att ååå jag vill sova vidare!! ställde klockan på återringning men insåg ganska sanbbt at jag var vaken och inte allst ville sova! =) SKÖNT att gå upp i tid, det var mörkt och tyst ute och i huset, da andra går typ upp kvart i 7..

drog på mej ridklöderna och började redan fokusera idag är det dressyr på schemat =)  Himla länge sen man satt i en dressyr sadel =) men kul är det..

kom fram till att jag snart borde åka.. bredde två mackor med smörgåskassler och tog fram min juice =)
drog på mej ridskorna och chapsen packade väskan och åkte ner till Heby för att ta tåget.. billigt och miljövänligt =)

På tåget satt jag och tjuvlyssnade på Äkta fjortisar fast jag lovar att de va i min ålder... suck för dom! jag åt min macka i godanro och drack den goda juicen.. och vips var vi framme i Uppsala var inne typ kvart i och fem i så gick skolbussen =) PRIMABALLERINA helt Tajmat och Klart in i minsta detalj tack vare SJ =) åkte buss med AAnliie och gick också med henne till hygienskåpen för att hämta hennes hjälm..
gick därfån med Fiia och gänget ner till stallet och fick reda på att Angelicas buss hade krockat med en bil^^ så hon skulle bli lite sen..

Men vi andra förberedde oss för ett dressyr pass förberedande programrdning LB:1 =) det gick ändå bra, för jag ska inte klaga ^^ men vi red för Marie och jag tycker dte säger ganska mkt!!! red som vanligt min Ruffe-Tuss<3

Tränade övergångar halter och Tempoväxlingar.. vill bara säga att jag hatar alla såkallade Mellangångarter! men jag lär mej snart jag med =) (jag ska ju för örigt sadlaom till hoppryttare^^ )

Har kommit på att jag får handsvett när jag rider.. =/ haha inte överdrivet mkt men nu vet ni det iaf.. haha absolut inte mkt men tillräckligt för att det ska vara lite extra kämpigt att hålla kvar en stadig tygellängd när hästen segar med huvet och blir längre och längre..

( ni som kan hästar tänker säkert men RID då.. man rider ändå inte med handen.. men jag kan berätta att det här är en storridenhäst och man behöver en stadig hand för att kunna driva han mellan hand och skänkel!!! )

MEN jag är nöjd än då^^ haha så lät det inte när jag satt av men men!
efter ridningen var det lunch och då insåg vi att det var Fettisdag och dom andra hade fått Semlor på fm medans vi var i stallet!! =O haha efter vårat diskreta upproro i matsalen fixade Chricko så vi fick Semlor i Stallet innan nästa pass då vi skulle ha häst vid hand =) Visade Rudolf och även lite Armangac vart det också.. men jag är NÖJD och det var Chrico med =)=) vi fick också en gångarts uppgift så vi skulle kolla gångarter medans den andra gruppen red.. men jag ska säga er att det är inte dte lättaste att  se när hästarna går i undertempo och helt inte i form!!

HAHA när jag gick till baka till stallet så mötte jag Isabell och hon hade minsan hört att det var några ettor som hatade mej ^^ =D mohahahha säger jag bara...  men hon lovade och visa mej vilka det var sen nåndag =)

efter genomgång av gångarter i Fålhagen slutade vi och jag tog bussen till station med Angelica och annelie, även där mötte jag Lollo och hon hade också hört att det var nån som sagt att dom hatade mej och tyckte jag ver elak?! MOHAHA synd fö er! men en mat tant hörde vad Lollo sa och tyckte jag skulle fortsätta vara "JAG" för det tyckte hon om hos mej.. (att jag var ärlig och mej själv..) =) så det gjorde mej lite glad! Men hallå! vad lider folk av liksom.. jag elak och hatad???? NEEJ det tycke jag inte jag förkänar^^ hahah MEN KUL ÄR DET IAF!

hahaha gick in på pressbyrån bara för att och köpte en kexchoklad och sen var det lagom att gå och sätta sej på tåget hem =) himla smidigt! tog bilen till Posten för att hämta ut nya körkortet.. Och de ser anorlunda ut, likso ett hål i det.. men så ser e ut nu förtiden.. usch jag har börja blivit gamal^^ hahha Snart hela 19år =P

Väl hemma iaf. så fick jag köttfärsås och spaghetti med god sallad =)  MUMMS och snart ska jag få Semla, igen =) GOTT för det är med lite grädde och med vanilj istället för madelmassa eller vad det är i för kladdigt i!! =)

Idag har vi kommit fram till att angelicas häst är en kopia av Moonlight, (hästen jag eventuellt ska ta på foder^^) men det ser jag massa positivt i..  då har man ju knep och tips från henne =) haha

Nu ska jag gå och vara Social med min Familj sen Duscha =)

PUSSAR PÅ ALLA

dagens komentar.. "din bungalo.." haha ofta liksom ^^


image142
bilden blev idag på ANGELICA och sophié bokem henne.. =)


Kommentarer
Postat av: Miccis

FETT JOBBIG TEXT!!! =/ hatar att det blir så ibland.. det är juliksom bara typ vart 7:e inlägg som blir så jue =(

2008-02-05 @ 17:53:43
Postat av: Röv£n

HAHA....tack för vad ;D du fick typ ingen hjälp ;) men de va bra att du tackade iaf :) artighet är alltid bra :D
HAHAHA...puss

2008-02-05 @ 18:35:20
URL: http://skutten.blogg.se
Postat av: Fiia

Hallå din Bungalo , inget fel med det va ? Haha , sitter och tittar lite och blit himla taggad inför falsterbo , kanske skulle åka imorrn ist ? ^^)

Ses !

2008-02-05 @ 18:43:58
URL: http://ingalediganamn.blogg.se
Postat av: Röv£n

VSG ;D

2008-02-05 @ 19:17:21
URL: http://skutten.blogg.se
Postat av: Maliiiin :)

VAd är det jag läser ? Hallåå,,alla vet väl att MICCIS är bäst ? :O Har man inte insett det så är man ju ganska mycket efter ... saknar diig

2008-02-07 @ 13:20:27
URL: http://zonette9

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0