ÅRETS AV RAMLING..

och årets blivande Hästägare =D
wohow! var och provred min nya stjärna idag =D
mohaha inte precis vad jag hade tänkt mej om hästen eller att skaffa..
MEN JAG KÄNNER ATT VI KAN BLI NÅTT!! =D haha

Nu ska jag berätta om dagen =D

Vaknade vid 9 och kunde inte sova mer fast jag ville.. men inte så konstigt med tanke på vad dagen skulle bjuda på! aldrig hade jag i tanken att jag skulle få ramla av iaf ^^ men det kan jag berätta var dagens händelse!!

Men iaf.. vaknade och det var kaos hemma.. alla sprang runt och letade efter Felicias plånbok som hon hade lagt ifrån sej nån stans i huset.. jag gick in i duschen duschade och flätade håret.. satte mej och åt frukost.. la till min övertalningsröst och frågade snällt hur mkt bensin det fanns i bilen.. fick iaf pappa att följa med ner till Heby och tanka samt köpa Equipage tidningen =D lovely

Hem sminkade mej och resterande av familjen åkte till Sala... jag la fram allt på köksbordet som skulle med och gick en sväng med hunden.. kom tillbaka och insåg att promenaden tog några minuter för långtid så nu var det bara till att sätta sej i bilen och möta upp Angelica i Heby..

det resteradi att vägbeskrivning telefonnummer samt kamera låg kvar så fint på köksbordet....

MEN som alla vet så har jag ett LOKALSINNE som många är avundsjuka på =D tog till det och kan berätta att vägbeskrivningen som låg hemma på köksbordet räckte inte ända framtill huset.. utan bara fram till TJÄRNA så därför hade jag ju skrivit hennes mobil nummer på vägbeskrivningen (som låg på köksbordet) så jag skulle kunna ringa för mer informaion =D

MEN som sagt! mitt lokalsinne.. JAG Körde och Körde och svängde och körde och svängde tillslut tog vägen slut?! då insåg jag att jag borde kanske ringt tidigare för nu visste jag inte vart jag var.. men jag hade som tur var deras hem nummer i telefonen efter som att hon ringde mej.. så jag ringde hem och som tur var svarade hennes pappa och jag sa att nu är jag typ i TJÄRNA tror jag...han sa jaha.. men vart är du då? jaa du jag har kört in på en väg som typ inte är en väg och den har tagit slut nu..?! ja ha ser du två röda hus då frågade han? jaa jag står typ på deras uppfart.. hah jaa då kan du ju stänga av bilen och kliva ur då så har du kommit fram =D

SÅ JA JAG VET JAG HAR ETT LOKALSINNE SOM FLER BORDE FÅ TA DEL AV =D

Träffade iaf ägaren och hennes mamma.. hälsade även på hästen som stod igången... han med namn Sandro
eller rättare sagt Sandro So What som är en 6årig Oldenburgare en trevlig glad sak som vilat fööör länge..
han är inriden som 4åring med en viloperiod efter inridningen och har stått sen i november.. alltså typ endast riden i 1år.. är däremot riden och tävlad LC och då van han på 70% ( VILKET JAG HAR SVÅRT ATT TRO...? )
inte hoppad.. endast några hinder.. men löshoppad 110cm.. ALLTSÅ! INGEN LÄROMÄSTARE!!!
 
Men gasch jag blev kär <3

haha "inga unghästar" nej nej.. inte då han är ju 6?! hahaha jag tycker om mej själv himla mkt! =D (internt..)

iaf. han lastade inprencip sej själv och vi tog oss till ett ridhus.. haha har aldrig sett ett sånt fult ridhus förr.. såg ut som värsta hopplocket av plåtbitar i olika färger... men invänligt var det mkt MKT fiint =D

haha hon sadlade och tränsade honom utan problem han stod där så snällt så =D sen tar hon fram en longerlina och säger att hon brukar longera innan ridning typ bara för att.. okej okej tänkte jag han är ju trotts allt bara 6år.. men GASH! den lugna snälla hästen som stått helt stilla och vart helt snäll BRALLADE SOM BARA DEN!! haha.. han tog 6meters bocksprång och sprakde bakut och lekte ilinan som typ en 2åring...
haha SÅNT GILLAR JAG =D

tänkte att jag skulle nog vilja att hon redförst och ville visa honom... men efter att han brallat ur i vänstervarv tog hon in honom till mitten för att byta sida.. då vart han helt plötsligt den snälla lugna hästen som stod lös i ridhuset igen... hon satte på linan igen och den här gången ut i vänstervarv och brallade igen.. tills han lungnat sej.. eller rättare sagt blivit trött ^^ då säger hon OJ SÅ HÄR HAR HAN ALDRIG GJORT FÖRR...
nej nej visst tänkte jag.. det var bara en full träff att du hade longerlinan med dej?! haha men sånt skrämmer inte mej! =D

Så jag satt upp utan att ens be henne sitta upp först.. tänkte jaja jag har ridit unghästar förr.. =D han var bökig och kände sej inte bekväm med ryttare på ryggen och var väldigt tjaffsig.. men jag red han som en bäbis mellan skenkel och hand.. la om benen och RED! tillslut släpte han med sej och bara blev mjuk och följsam..
sen i andra varvet lika dant stel och inga muskler att ORKA bära sej med.. Men han försökte och visade att han kunde och ville man orkade inte just nu!

begärde en galopp med en ordentlig fattning och han sprang lite ifrån mej, så jag satte mej ner och tog tillbaka honom och bad om en ny fattning.. haha då BRALLADE HAN UR! med bocksprång och bus för att komma undan arbete.. så jag trillade till vänster medans han drog till höger och vips så låg jag på backen!

haha det finns på film!

Satte upp igen och nu var det minsann RIDNING SOM GÄLDE! haha stackarn jag fick en sån KICK av det att jag begärde lite till och tillslut så fick jag honom dit jag ville och var nöjd! avslutade i trav och flyttade lite för skänkeln!

HÄSTEN KAN MEN HAR INTE MUSKLER OCH ORK NU! men varför tränar man? jo för att bygga muskler och kondition och det ska VI göra =D satt av tackade för flygturen och han var trött.. så det vart svettäcke på och jag ledde runt han i ridhuset och diskuterade med Angelica vad vi sett och känt.. JAG VAR KÄR <3

åkte me tillbaka och i bilen bestämde jag mej efter att ha pratat med Kiki att nu ska jag fråga vad de tycker och om de vill skriva avtal nu eller när jag hämtar hästen =D

HAHA, De tyckte jag var PERFEKT! de skulle aldrig kunna hitta en bättre ryttare än mej till denna unghäst =D
*STOLT* OJA! =D=D

haha.. jag som skulle ha en 15+are som gott MSV/MSV =P men vem har sagt att det inte kan bli en 15+ som går MSV/MSV =P

det va en JÄTTE TREVLIG familj iaf och det ser jag som ett STORT +, då det faktiskt är dom som kommer stå som ägare.. SÅ från och med den 2/3 2008 tillsvidare är jag FODERVÄRD tills jag köper han för 75.000 så jag SPARAR ska ni veta =D (priset står i kontraktet så det är bestämt =D )

SÅ JA på Söndag om en vecka kommer han till Heby =D min nya stjärna som förstunden saknar muskler kondition och utbildning.... MEN JAG ÄLSKAR UTMANINGAR och det här är en som heter duga!! =D

Efter att kontraktet var skrivet och fikat var på plats i magen så styrde vi hemmåt igen.. Jag skjutsade hem min vän Till henne ute i skogen och där vart jag bjuden på mat =D tackar.. HIMLA NICE FAMILY DET DÄR =D
När jag hälsat på hos familjen i Långtora (jag sa rätt^^ ) så bar det av hem till Heby och melodifestivalen som är ett stort skämt =/ , men efter som det är Svensk tradition så ja då sätter man sej framför tv:n bara för att..)

Nu ska jag smälta dagens intryck och se på nån film på 4an med the family  och kolla in filmerna från dagen Flygtur =D

Vill säga Grattis till Mari som provridit sin blivande stjärna.. fast det skulle provrida en till tjej ?! hoppas hon SUGER så du får möjligheten istället =D haha jag håller tummarna för dej =D

och Maliin hur gick det för dej då?

Fiia ring imorgon! jag har massor att berätta =)=))
och jag får absolut inte glömma att ringa ALLA andra tusen miljoner som erbjudit mej hästar som säkert är tusen gånger bättre en den här.. men det är Sandro jag vill ha =D

PUSS SÅ LÄNGE =D

ser fram emot att du ringer imorgon =D saknar dej och det vi hade massor <3

Kommentarer
Postat av: Nikki

Gratis!
Klart den kan ha fått 70%, ingen omöjlighet.
men som man alltid ska göra kolla upp resultat och fråga efter dressyrprotokoll men det är jätte enkelt att kolla upp på internet!

2008-02-24 @ 00:52:55
URL: http://nikkiliito.blogg.se
Postat av: Mari

Japp en tjej till ska rida idag.. får se hur det blir, jag måste ändå säga till dom att jag ej kan rida 4-5 dagar i veckan om jag ej får rida fredag-söndag för de andra dagarna har jag svårt att ta mig dit..
Det löser sig nog till det bästa :) Har ev. hittat en reservhäst annars ;)

2008-02-24 @ 14:11:53
Postat av: Fiia

Ååh , HIMLA ROLIGT OCH FIIA HADE VELAT VARA MED !! Ska dock inte säga att jag inte har haft skoj men ändå ^^)
Ringde dej faktiskt BÅDE hem och på mobilen men naaej , inget svar . Så hinner du se det här innan jag ringer igen kan du juh slå en pling ;D

PUSSÅKRAM !

2008-02-24 @ 14:31:45
URL: http://ingalediganamn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0