Tjenare =)

Vaknade 06 23 i morse fast jag stält klockan på 08.00 men det var väl mitt samvete som väkte mej efter som att det var jag som skulle göra morgon åt hästarna imorse =) åkte dit och trode jag skulle mötas av gnäggningar och sparkar av hungriga magar. MEN tro det eller ej hästarna låg och sov, så jag kunde fodra i lungn och ro göra hö påsar och gå ut med höt i hagen =) haha släpte hästarna lös från stallet till hagen, men dom gick lite som dom ville "/ haha men hunden hjälpte mej att få dom på plats..

åkte hem och mellan 7 och 10 så gjorde jag nytta, fixade med alla papper och kom fram till att jag har tappat bort mina deklarations papper "/ men iaf så fick jag massa annat viktigt fixat =)
åt frukost gjorde jag också, mailade försäkringsbolaget och fixade transport tills imorgon =) sen mellan 10 och 12 så la jag mej i mamma och pappas säng och sov en stund, MYYS! gick upp och böt till ridkläder plockade i hop lite grejs så jag kunde smörja allt läder ordentligt, åkte till stallet och var där tills nu =)
jag mockade ur hela boxen för jag tyckte det behövdes, så fick han massa massanytt torv =D
sopade och fixade foder, vatten och hö påsar för kväll, frukost, fm och em hö =)
fick hjälp av Karin 4 år att ta in Sandro och borsta han, jag satte upp och förväntade mej en kanon ritt för igår gick han som en klocka =)
menvi vart osams på banan igen, jag ville skritta och han ville galoppa, vilket slutade med ett JÄTTE SPRÅNG rakt upp i luften och han landade med ett bakben på vardera sida av staketet på banan (band staket) han flde i panik och jag flög i väg.. det såg nog rätt kul ut, jag FLÖG sen gick jag efter hästen tog tyglarna i handen satte mej på huk med huvudet i ärmen och svor och typ grinade av frustration.. haha tur man bor i ingenstans så ingen såg mej ^^

men jag satte upp igen och red ut på slingan han va så taggad bara sprang och sprang så jag satte tillbaka han och i varje sväng krävde jag ett galopp ombyte och det fick jag =D jag vart lycklig igen satte av pch gick hem så inget kunde förstöra det som gick bra =)

Har också blivit till frågad om Sommar jobb på Ultuna Hästklinik på röntgen avdelningen =D=D=D=D LITE KUL!

Nu ska jag råd fråga med min mamma om jag ska bestälal kavaj från börjes och chansa på stlk eller om jag ska göra på nått annat vis..

men nu är jag iaf hemma och jag ska äta mat.. =)

HA DET BRA ALLA GLADA =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0