Glycol + Izzy = ingen bra kompination

Höstigt!

ja med tanke på rubriken idag, undrar ni nog vem Izzy är, det är Saras Rotwailer tik som drukigt glykol för andra gången i henne sliv och är nu hos veterinären och blir full igen! hm.. hoppas hon lär sej den här gången då!

dagen började med att jag hade sån lust att slå in näsbenet på min kära rummsgranne på elevhemmet då hon fått tillsägelse ett flertal gånger av olika personer att hon ska stänga sin dörr och sänka musiken.. från 06.55 till 07.15 då jag gick upp och dampade loss! "-stäng av din jävla sterio!!!" japp sen var jag vaken och gick upp och åt frukost med Linnea och Tim, Sara och Natta åkte tidigt till skolan idag för att kopiera lite papper.. så Jag Tim och Linnea åkte till skolan själva imorse...

Dagens lektioner har bestått av dubbel LDS (Lantbruksdjurs skötsel) det är så himmla kul! idag skulle vi debattera om huru vida man ska föda upp köttdjur, jag skulle tala för gödkalv och emot ungtjur... det värsta är bara att jag är jävligt bra på att tala och "vann" min debatt för gödkalvar tyvärr!! det är nog det mest absurrda sätt att föda upp kalv på, det är näst in till förbjudet att handhålla sånna kalvar i Sverige.. men däremot skulle jag ju tala mot ungtjurar som är det bästa för både djur och bonde.... inte helt lätt men läraren var helt nöjd ändå!

Slutade vid lunch idag! :-) tog 13.00 bussen till Heby och är nu hemma i trygga skogen igen! :-)
mamma min har gått över tiden nu med 5dygn.. undrar när jag ska få mitt 3:e syskon??!! :-D
haha när jag komhem idag hade Johanneskompis mamma lyckats köra fast i diket... haha hur man nu lyckas?!
men jag drog upp henne med mazdan :-) haha det var ett gott skratt!

jag ska nog ta en höstpromenad med hunden, det är ju mammas hund som nu är 6månader.. jag har inte lagt mej i träningen för 5öre.. haha ska nog ut och se om hon har fått nån pli på hunden :-P lite kul saknar hundlydnaden till 1000 :-( hade ju otur med mina 2hundar dem vart ju inte så gammla.. Celinne bara 8månader och Tindra endast 3år *SNYFT* men det var bäst för dem båda att få somna in i förtid tyvärr!

Dagens bilder bli på stackars Izzy och mina 2hundar som nu för tiden har det bra i himmelen och ett kort på mammas hund grase 6månader! :-)

image27
IZZY som tycker om glycol

image29
Celinne min andra hund som avlivades först :-(

image30  till höger Tindra min tävlings hund i lydnad och apportering
Denna bild publicerades i tidningen hundsport! :-D
efter bästa unghund i sverigeshundungdom


Kommentarer
Postat av: Sohlberg

Utmanar dig att lista de städer du besök som har ett speciellt minne över sig, och sen vilka länder du besökt! lämna gärna ett avtryck när det är gjort =)

2007-10-19 @ 15:57:24
URL: http://www.metrobloggen.se/rockinroll
Postat av: Nikki

Hej,
Vet inte hur det blir på söndag kväll pappsen ska ringa på Söndag nån tid på dan! :)

Stackars Izzy, men har de inte Glykolen instängd?

Puss

2007-10-19 @ 17:41:02
URL: http://nikkiliito.blogg.se
Postat av: Sophié

hhaa ja den är rätt snygg :) :D Vi ses imorgon!

2007-10-20 @ 11:14:47
URL: http://soophiiie.blogg.se
Postat av: Miccis

SER NU ATT DET VART INGET KORT PÅ GRASE!! men det kommer en annan dag!

2007-10-21 @ 09:06:58
URL: http://hebyflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0