"Frida, vilken fin dubbelhaka du har..." haha ;-P

Precis så sa min lille bror till Frida när hon var på besök här i Heby för fösta gången :-D
hahahah kommer aldrig glömma! Då vill jag poängtera att Frida har absolut ingen dubbelhaka!!!! hahaha

GASCH vad jag saknar Frida.. haha vi har liksom inte kännt varandra så där mycket! träffades på ett läger för 3årsedan och har inte träffats så mycket men när vi är med varann så känns det som om vi alltid kännt varann!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Åter till kvällen..

Jag och min 6åriga lillebror har haft en syster bror eftermiddag, så klockan 15.00 tog vi bussen från Heby till storstaden Uppsala... klev av vid ekonomikum och gick till elevhemmet där vi lämnade min väska och kollade på tven stund ihopp om att Sara skulle komma, men det gjorde hon inte..
däremot fick vi sällskap av Nikki till Donken haha det var ju en upplevelse det med..

Det började med att när vi kom in och ställde oss i kön gick det förbi en person som var transvestit.. dock nte så snygg en ganska grov kropp med manligt ansikte (sminkat) vit kavaj med matchande kjol och svarta strumpbyxor... Nikki försökte säga det lite diskret till mej men Johannes hajjade till och undrade vem, så jag förklarade att det var en man som trodde han var tjej.. haha skulle se ungens min ! det är bara det att min bror är ungefär lika diskret som jag! (inget alls tyvärr..) och när jag pratar i telefonen med Sara ställer sej den här personen alldeles för nära oss när han ska ta ketchup.. Johannes ställer sej och råglor! man ser hur han ska komma på någe bra att säga till den här "mannen" så at han ska förstå att det är bara tjejer som har kjol på sej! Nikki asgarvar och jag slänger mej desperat över Johannes för att vända på honom innan grodorna hoppar ur hans mun!!! hahhahah

det höll på att bli en ny frida eller norge kommentar.. men jag hann hindra honom!

det var ju rätt pinsamt om det kommit en typisk norge kommentar då han bara vill hjälpa till.. då var johannes 3år gammal och hade precis lärt sej åka slalom själv! vi åkte i barn backen och han åkte före mej mitt i backen låg en fet man och då menar jag FET man som hade problem med att komma upp på skidor igen efter att ha vurpat, johannes tar satts gör ett "Hockeystopp" och slänger ur sej "DET GÅR LÄTTARE ATT ÅKA OM MAN STÅR UPP..."

jap det är min bror det!

men som sagt.. åter till kvällen.. efter donken mötte vi upp Sara på spegeln och såg Råttatouille en mycket rolig bra gjort film, den rokomenderas att ses!!! Efter filmen kom Tim och hämtade oss och skjutsade osss till bussen och nu är jag tillbax i Heby igen! brosan har somnat för läääänge sen, det tar på energin att vara i storstaden!

så imorgon kommer jag troligtvis försent till skolan efter som att det är svårt att ta sej här ifrån til skolan!

ska läsa Fridas blogg nu så att jag ser vad hennes liv bjudit på under denna lååånga period ifrån varandra!

läs den ni med www.fridajo.blogg.se

och en sak till, till personen jag skickade ett sms till idag.. det var för att på minna dej om att jag fortfarande existerar ;-P hoppas du hör av dej annars går jag snart under jorden....

Kommentarer
Postat av: Elin

Tyvärr kunde jag inte föjla med, men de skulle ha varit jättekul:) hihi, hoppas ni hade en rolig kväll i storstan, puss från Plutt

2007-10-24 @ 13:18:57
URL: http://pluttilutt.blogg.se
Postat av: Frida

Härligt att du läser min blogg... Själv har jag ju gått igenom typ hela din... (Har ju läst allt, ord för ord=)

Jag kommer upp till Västerås till V 45. Hör av mig då!!!

Måste ju också bara tillägga att jag skrattade rakt ut när jag läser om Johannes... Barn säger precis som det är, utan några bortförklaringar eller något! Härligt!

2007-10-24 @ 17:23:37
URL: http://fridajo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0