NY TELEFON!!

Här har ni Sveriges (kanske världens) mest blåsta brud tyvärr!!
haha mer lätt lurad människa får man leta efter!

Folk skulle kunna lura i mej vad som hellst.. och jag lovar att jag blåst idag!
låt mej ta det från början, Jag vaknade imorse vid 9 halv 10 tiden, drog på mej mitt svarta underställ och gick runt här på elevhemmet, jag städade mitt rum (damsugade dock inte då jag inte palla... det behövs verkligen! ) satte en tvätt, åt frukost, och sen packade jag i ordning grejorna till stallet och vid 11 gick jag från elevhemmet i ridkläder! (me like rid kläder,finns inget bättre..) det kändes himla bra jag var Glad och det kändes så skönta tt få åka ut till stallet igen! på väg  ner på stan satt det en gamal tant på sin rullator med kryckor och kryckor och helaköret.. på rullaton hände det två tunga ICA kassar, jag gick fram och frågade glatt om jag kunde hjälpa till... haha hon vart så glad! Jag hjälpte henne in i trapp huset och lämnade den stackars gamla tanten med diskbrock men som nu var glad! och traskade vidare ner mot stationen där jag skulle möta up Nikki..

när jag kommer ner på gå gatan ser jag massor med 3jackor och jag tänker att jag ska smita förbi utan att dem ska stoppa mej så jag slipper vara otrevlig och stanna och snällt förklara att jag inte är intresserad av nått skit från 3.. Men när jag nästan kommit för bi dem alla kliver det fram en jätte trsvlig tjej och fråga snällt och artigt om hon kunde få ge mej en telefon..

jag tänker att NEJ det ska jag inte men, jag vet ju hur min telefon ser ut, den behöver en paus i graven!!! så jag stannar upp och hon börjar babbla... blablabla.. men hon var så lätt att prata med, jag tog upp min telefon för att slänga en titt på klockan för att se om jag verkligen hade tid att stå där med henne.. haha då tystanar hon och verkligen glor på min ihop tejpade telefon och säger.. " du behöver verkligen det här erbjudandet! vad har du gjort med den stackars luren??!!! " haha.. jo det e sant sa jag.. vad har du att erbjuda.. en 3 telefon och jag förklarar att jag bor mitt ute i skogen och att det säkerligen inte fungerar där ihopp om att kunna traska vidare mot mitt mål på stationen... Då förklarar hon att 3 har bästa nätet av alla då dem kan gå in på telias nät... Jag skulle få telefonen gratis och inga andra avgifter än 199kr i månaden som jag får ringa för. och en start avgift på 250 kronor, det var allt och då fick jag välja telefon gratis! jag valde en Motorola...... ja vad den nu hette men den kostar iaf 3900 i affären så jag var rätt nöjd ändå! och bidningst tiden är 18 månader! hmm.. har jag gjort ngt dumt?? Jag tror inte att det är så dumt än då! vad kan det vara i sånna fall??!!! men nu är det ju iaf försent att ändra mej när jag skrivit under och allt! men jag är fett nöjd med teleonen iaf! =)

Så nu har jag en ny telefon!

väl slut pratat med den tjejen som tröck på mej en telefon sprang jag in på ICA för att handla drömmar åt Nikki och en Äppel MER. sen var stationen min slutstation! mötte upp Nikki där oc vi åkte tillsammans till stallet.. tökörde kusarna och sen bar det av mot stan igen för att åka med pappa till sthlm och provköra en bil! det var en fräsch V70 med dragkrok =) äntligen.. pappa voltade ju med våran så den är på skroten sen i december förra året!

på vägen hem bjussade pappa på Donken och vi blev avsläppta utanför elevhemmet =) TACK FÖR SKJUTSEN

och ni som jag skulle hålla lektion för på 4H idag! FÖRLÅT! jag bjussar igen det en annangång!

Nu sitter jag här på elevhemmet och ska snart gå och sova! för nu kom DAN och han är dryg!!!!

PUSS och Godnatt! <3


Kommentarer
Postat av: nikki

Hej, pucko!
Jag är bäst och du är blond!
Jag är himlöa trött nu åker vi till elevhemmet och sover!

puss hej

2007-11-21 @ 15:25:27
URL: http://nikkiliito.blogg.se
Postat av: Linda

Heej, vet du vad?! jag gjorde exakt samma sak i somras xD
fast de va comviq som tutade på mej en telefon, mouhahahaa.. på hamnfesten ! Jag e fortfarande chockad över hur det gick till ;) Puss

2007-11-21 @ 17:34:43
URL: http://baralindas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0