hemma från kvällsfodringen!

jupp, nu var första heldagen klar i stallet.. Jag är på Oxkällan och där är en hästen sjukare än den andra för tillfället, när vi släpte ut ett sto i hagen i morse var hon sååå svullen i benen och när vi tittade på juvret var det helt hårt och svällt.. hmm.. kraftig juverinflamation och extra medicin och koll där också nu.. men jag tycker att det är helt kul ändå =)  

en tjej som har stalltjänst på jällastallet , hennes hästar hoppade ut ur hagen på glashal mark =S och tog sej en repa upp till Oxkällan... haha dem ville röra på sje bara! =)

Jag shade även programridning idag, och jag är SÅ JÄVLA MISSNÖJD med min ridning idag! när jag red fram till dommaren för bedömning efteråt ranntårarna ner för kinderna..  den ena domaren sa åt mej att jag inte behövde grina, haha jag ba " DET GÖR JAG INTE!!!!" med tårarna sprutande så jag hade helt blöta ridbyxor..
Så kan det bli om man har lite för hög krav på sej själv... =(

men tur är att jag har kanon ompisar som stöttar mej trotts min grinighet :) haha speciellt tack till NIkki som muntrade upp mej fort igen.. 

hon ochjag har även varit och kvällsfodrat på Jälla och i Oxkällan nu.. vi kommer att funka väldans bra ihop i vårat framtida stall, då vi kompliterar våra svagheter och har et samma " häst tänk " me like

pratade med Runa också, det var t tyvärr inga unghästar från skara hållet! =( så konsigt att bilder och flmer på samma hästar kan skilja sej så mycket ur verkligheten, det hade verkligen varit ÖK och dem var helt urmagrade, såriga och stressade... och det var ju inte vad vi letade efter.. hm, vi får väl leta vidare helt enkelt!
men vi kom framtill att jag ska försöka att ställa tulle där, så fort som möjligt! =)

Nej, Nu ska jag gå och duscha men jag orkar verkligen inte! det är inte duschandet som är det jobbiga utan det är att min blir så fruktansvärt blöt.. och jag är himlans trött..

Så nu ska jag gå och Sova! Godnatt och sov så gott! Pussar på er alla <3
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Du får inte ha så höga krav på dig själv... Man gör ju så gott man kan!!!

Puss på dig sötnos

2007-11-28 @ 09:28:36
URL: http://fridajo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0