Vilken Dag!!!

Började med att bråka med Maria-Therese i går kväll.. då jag tycker att hon ressonerar säger och gör helt snett ibland!!! men men menar ju inget illa!! men illa blev det!!!

morgonen började jag med att klä på mej gå ner och äta frukost!, sen kom Janette den nya tjejen... vi gick ut till stallet och gjorde morgon i stallet! Sen kom MT och vi skulle ut och rida.. haha fick med mej Patrik Ekenren.. han red Timus som min hand häst när jag red Paulina och MT och janette redFrida och Sandra.. när det bvar klart fortsatte jag i stallet sen skulle dem åka med hö till ett par turister.. då tänkte jag att jag kunde rida sladdenpå banan så var han klar för idag!!!!

Nu börjar det..

Det första han gör är att visa att han är tre år och aldrig stått igång.. (vilket han har gjort problem fritt enda sen första dagen!!) sen ställer han sig och Kissar igången enligt mej betyder det otur! menmen... Ida och Patrik fans ju till handa så inget dumt skulle kunna hända....

Jag går ut utanför stallet och sitter upp *kanon bra* sen ska vi in på banan *mindre bra* han hoppar och studdsar när han märker att inte det går reser han sig och det med måtta!!! jag reser mig och lutar mej frammåt för att styra ner han igen ... då dyker han med huvudet före ner i marken och ger ifrån sig världens jävla bocksprång... *jag sitter dock kvar men med en stigbygel* haha hamnade ur balans och han stegrar och bockar, stegrar och bockar.. till slut ligger jag på marken med stjärnor runt huvudet och han har galopperat ner till hagen....
gick ner hämtade han igen och upp engång till!!! *skam den som ger sig* vi gör lika dant igen men ida går med på sidan och då skötte han sig exemplariskt..väl inne på banan gick det frammåt uppåt och bakåt..HAN KAN ALLT!!!

men så är det att vara 3år! jag är rätt så nöjd dock väldigt ont i huvudet men det går över! det kommer att komma filmer och kort från dasgens flygtur.. ska bara komma på hur man gör

Nu ska jag gå till Patrik Eliasson

PUSSHEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0