torsdag, fradag, lördag och söndag

Jobbade på Herrgårn som vanligt.. red Sivra med ida baki och MT körde Lovina för vagnen med Patrikarna och Linda..
sen på kvällen var jag och Patrik till Ida efter som att hon inte skulle få vara ute och inte vaken efter 22 typ haha så var där och skulle vara branvakt åt henne ;P men det slutade med att jag och Patrik Eliasson sov kvar hos henne... jag och Ida i hennes säng och Patrik på kläderna i soffan fast han skulle fått sovit med oss i sängen...

inte skönt, vid 2tiden var det nån jävla shomme som busringde på hem telefonen och till Idasmobil!!!!!!!!!! *fatta att folk vill sova på nätterna* men det var lite kul ändå*  Patrik gick hem till sig efter det och jag och Ida fortsatte och sov....

****************************************************************************************************************************

klockan ringde vid typ 06:30 på morgonen för Ida skulle upp och jobba och jag med för den delen!!!
vi gick upp klädde på oss och jag gick med hundarna.. sen kom idas  farmor och skulle skjutsa henne till Ljusne.
då gick jag till Eliasson för att kolla på skräckfilm med Ante men jag gick upp och väkte Patrik istället för att vi trodde det var han som ringde oss hela natten när han gick hem! men han nekar till brott!!

sen gick jag till herrgårn och började jobba till 8!

en segdag 2vagnar skulle ut och en in! red sivra med ida och red Sladden när Ida red Rinjor!!! wohow det fu kar han är hur go som hellst!

hovslagaren kom och unghästarna blev verkade!

på kvällen var jag fylle taxi från Maråker till Folkan på Ljusne där det var 40års fest! jag körde fam Ekengren dit och sen åkte jag hem igen, då jag umgicks med Patrik! :D vi för drevtiden med lite prat och bilkörning...

sen hämtade vi Ida och hennes brorsa på folkan, men vi hamnade på nån husfest i ljusne med Ante.. enligt mej så var det en jävla pundfest så jag och Patrik Eliasson gick en promenad istället! himmlans trevligt!

hämtade Andersoch Annika vid 02.15 skjutsade hem dem till Maråker och sen åkte vi tillbaka till Ljusne för att hämta Ida och Ante... Ante hade hunnit  med att svepa några öl. det märktes!! :P när vi skjutsat hem alla dit dem skulle så hamnade jag hos Eliassons med Patrik och Ante, vi kollade på film... eller kolla och kolla det var mest fokus på Ante som vingla om kring i rummet och svammlade en massa skit... :P:P  haha han var rätt skoj!
när Ante somnat satt jag och Patrik kvar i soffan och skulle göra en 24timmars. det var rätt tungt mot slutet så vi fuskade nog båda två några minuter här och någraminuter där!

**************************************************************************************************************************

på morgonen sen så gick jag ut tillherrgårn igen för att göra i ordning i stallet in för körnngen i Vågbro!
Sivra vart kanon snygg! och skötte sej galant! körde i två timmar och känade upp mot 1000lappen!

när vi kom tillbaka och hästen var ute i hagen igen så åkte vi till Sotarafton i Granön... himmlans trevligt! Patrik och Patrik och Ida var där å jag hängde med dem... :D:D:D fick låa MTs röna linne men det var så kallt så jag fick låna Eliassons tröja, luktade jätte gott!!!! typ moppe och Patrik!!!!! ;P

sen åkte vi tillbaxtill Maråker för att jag och Ida skulle vara barn vakt i Stugsund.. elle vart det var.. var där till typ halv fyra under tiden han vi spela deverse spel och smsa med Eliasson :D sen när mamman kom hem åkte jag och ida till henne och sov... ställde klockan på 08.00

****************************************************************************************************************************

Vaknade kvart över 8 gick till herrgårn MT är inte hemma släppte ut Bibban och fölet, och satte mej här! ska nog äta frukost och gå ut och jobba nu! Ida kommer sen och då ska vi ut med hästarna!

Ante sover du aldrig??!!!
Patrik kom hem!!!!
Ida du är bäst...
Var inte så jävla grinig
"är du sur???"

HA EN BRA DAG ALLESAMMANS!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0