MF 5445 lastare utan bateri=ej körduglig! =)

JApp som rubriken lyder kanske ni redan förstått att jag pallrat mej hem till skogen igen =) haha tog med mej Nikkliito så att hon skulle få en upplevelse i sitt liv hon med! haha

fick kycklinggryta med risoch Sallad! mums sen skulle jag vara duktig att köra in ved eftersom att det behövdes, åkte till västerbo och hämtade traktorn, och jag och Nikki kände oss rätt hemma bakom ratten igen, trotts att dte var ett tagsen... haha fick tag på en pall med ved och körde den till garaget, hämtade en andra pall ved och lastade ur veden med lysena på! haha det var bara det att när vi sen skulle starta traktorn igen för att hämta en tredje pall så... ville den inte längre, Nikki kom mmed många smata brunnet  förslag på vad det kunde vara =P mest trodde vi på soppatorsk för mätaren steg inte... men å andra sidan startade inte motorn heller...  ringde Jocke och frågade hur man luftade en tank, motor eller vad fan det är man luftar??!! jag vet iaf att man måste lufta en disel och då kanman "pumpa på en liten knapp så att man får upp disel i tanken eller ventilen eller nått... haha jag e NÄSTAN traktor expert! =) men jag ringde Krantz och fick då reda på att han heer Mattias haha gud så pinsamt! menmen jag hamnade rätt iaf! =) han kan det där med MF han ! =) Han viste vart batteriet satt och hur jag skulle komma åt det så vi fick hjälp och låna en batteriladdare som trollade vår traktor glad igen! =) det vart ingen tredje pall... den får vänta nu står traktorn tryggt på gårdsplanen på västerbo igen och Matts kan vara lugn, din traktor är fixad, ät ditt julbord ilugn och ro du! :)

TACK TILL JOCKE, VICTOR, MATTIAS OCH STEFAN SAMT NIKKI! :D

vi har bestämt oss för att vara hemma morgon och hjälpa min mamma och besiktiga bilen! sen ska vi nog åka vidare till uppsala!

HA det bästa alla glada nu ska vi gåoch sova, imorrn ska vi sova hur länge vi vill! :)

Kommentarer
Postat av: Nikki

Woho, Jag fick ett tack :D:D
tack själv min blonda vän XD

2007-12-03 @ 23:06:09
URL: http://nikkiliito.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0