KOBAJS!!

Nu var man hemma igen efter första dagen på Axsjö gård!

Åkte dit i morse vid 8 kom dit fick se gården och hälsa på djuren.. dem har ca. 65 kor på lösdrift med mjölkgrop på 3x3 sen har dem 2 ammkor som går med 6kalvar
en lösdrift med ungdjur också ca 60 st
i den "gamlaladugården" går det ca. 10 kalvar och några kor sjuka och kalverskor!
en kalv som skutta runt där som är från igår! =)

Axsjö gård är Ekologiska och därför går deras kalvar med dem i ca. 3dygn och på helmjölk i 3månader!

När vi sett allt på gården kom en friskprick från v.ås. han skulle verkaklövar på korna i lösdriften..
så det är vad vi har gjort idag.. fått in kor i verkstolen och ja har varit hydralik ansvarig! =) haha
KUL var det iaf. gubben som verkade kände typ hela Sverige och var helt kul!
imorgon ska vi verka kvigorna.. och det kan gå lite vildare till efter som att dem ska ledas i grimma och det har dem tydligen inte gjort förr... men ALLA Axsjös djur är väldigt folkkära och snälla! =)

det var förmiddagsfika när den glada farbrorn kom och efter 40kor var det lunch med potatisgratäng, och kassler och älgkött.. mums,, efter maten var det god, fruktkräm som deras mor hade gjort på förmiddagen Hon var en sån där glad bondmora som alla skulle ha!

sen var det bara ut igen och ta de sista korna.. och efter det var det em fika och sen fick jag gå hem! hahah
han sa att det var dummt att slita på mej förstadagen! =) haha så nu e jag hemma igen..

imorgon skulle jag få börja klockan 9 då hinner jag se Johannes Luciatåg på skolan..



Jag ska snart gå och duscha för mamma hade inte äldat idag så det finns bara kallvatten...


Nikki visst har du lagt över bilder från min mobil till din dator?? för otekniska jag fattar inte hur man gör.. min dator bara säger att den inte kan instalera drivrutinerna fast än jag har skiva och allt!!!???!!!



PUSS PÅ ALLA GLADA! när jag förstår mej på hur jag föröver korten så kommer det lite bilder från Axsjö!



Kommentarer
Postat av: Sophié

aavisst är den fin :)

2007-12-10 @ 20:31:52
URL: http://soophiiie.blogg.se
Postat av: Fiia

Haha , hoppas du har det bra hos kossorna vännen ! Idag kom städerskan in till oss och sa att Roger fortfarande var ledsen ^^)
Ses ! Pussåkraam

2007-12-10 @ 21:43:37
URL: http://ingalediganamn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0