Herr och Fru Veterinär + Pappa djursjukvårdare och tycka til Miccis

jaa, då vart det ett akut besök till Herr och Fru Bröjer,
båda veterinärer och mycket trevliga kompisar -jobbar kompisar till familjen!

Hunden i våran familj vid namn Grase har fått ett sticksår på bogen,bringan, kallade vad ni vill på hund iaf!
pappa har klippt rent och konstaterat jaha, ett sticksår ring till Caroline och be att få lite antibiotika! mm.. så mamma åkte till Carro och fick ett recept på Antibiotika som vår lille tös ska få,

men jag ville kolla lite närmre och utforska, för det lär man sej av! aa, så jag tog fram NaCl och började pilla och klämma och titta och tvätta och trycka! Hon verkade inte så öm men det blödde och varade,

sen käner jag att det är, svårt att beskriva men det känntes konstigt iaf! som en sena eller kanske nått som är kvar i henne eller vem vet vad det är!

efter att pappa och jag inte kunna enas om vad det kan vara med alla världens filosofier och allt vad det kan vara...

så bestämmer vi oss för att Ringa Johan och Carro och fråga om de också vill känna! och de ville de! =D
haha
stackars hund!
Vi har iaf kommit överens om alla 4 att det är ett stasat blodkärl som är irriterat efter sticksåret!

mm.. så nu blir det Antibiotika med ett övervakande öga samt tvättning av sticksår!

Så det var dagen symptom, anamnes, Diagnos och Medicinering!


Och Nu inser Jag Att Andreas Eliasson Har Loggat In Och Ut På Msn Utan Att Säga Hej Ens, =(

Förresten tack för JULKORTET!♥♥♥♥

Puss och Godnatt!

Kramar Miccis med mycket åsikter!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0