Hemma efter 2:dagen på Axsjögård!


Jaha då var andradagen avklarad på praktiken! :)

fick sovmorgon efter som att Johannes hade Luciauppvisning i skolan så jag gick på den.. åkte sen direkt till Axsjö och där var de i fullgång med att leda kvigor in i verkstolen!, haha det är inte så lätt som man kanske tror men vi blev iaf klara med ALLA djuren så nu e dem fina i klövarna! =D

idag fick jag visa min fysiska sida (starka sida =P ) och den var verkligen possitiv! japp han var helt imponerad och nöjd med ALLT jag gjorde sopade foderbord körde ut ensilage på Till alla djur och ammkorna fick ny halm lika så kalvarna, jag skötte även mjölkningen HELT själv! =D AA duktiga ja!

fick även briljera vid foderstatsräkning och kunskap om foder och Aminosyros protein och Energi även motorer 7 Maskiner och Jordbruk! wohow.. tur att man hängt med på de senaste lektionerna och vart utsatt för en del som sätter sina spår! man har ju livet att tacka!

ja, Dem var iaf MÄKTA imponerade på mej som Tjej och "bonde" hah dem tycker jag ska sadla om och hålla på med kor i stället.. hahah

hmm.. får väl se hur det blir med den saken!



Pratade även med MT idag !  =D mmm.. vad jag saknar henne!

pratade lite om hästarna, och jag ska prata med Runa om uppstallning och med Ultuna om kasteration!

+ Sivra.. jaa jag vill ju ha henne och har nu, frågat om jag kan ta henne på "låns" tills vi hittar en köpare!

JAG TÄNNKER INTE TILL LÅTA HENNE "Att flyga till himmlen" PUNKT SLUT!



Pratade även med Ida =D åå saknar henne så!!!



HAHHAHAHAH

Kan ju dela med mej av dagens skratt också!

Jag går ju på Jällaskolan och bor på elevhem med andra elever där ifrån..

Nu ringer en tjej som går i ettan och som också bor på mitt elevhem..
hon ringer i  förtvivlan och berättar att larmet på skolan har gått och att dem satt kvar där för att plugga och nu gick tjuvlarmet! hahah.. jaa, dem ringer till mej som sitter i Heby 7mil i frånskolan.. så jag försöker ringa runt till olika lärare, men igen svarar. hahah nu svarar Chriko... japp hon ska hjälpa dem!

hoppas dem lyckas! =)



Nej nu ska jag ta och krypa til sängs för jag ska mjölka morgonpasset i morgon! klockan 5!!!!


PUSS OCH GODNATT!!





Kommentarer
Postat av: Fiia

AHAHA ! Stackars ettorna så , måste blitt helt förskräckt. Men ring till StålMiccis - hon fixar allt ! :D

Hoppas du har det kul med muuarna ;) Pussåkraam

2007-12-11 @ 21:07:11
URL: http://ingalediganamn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0