Godmorgon :D

ååå... jag har sovit så gott.. vred ner elementet så att det vart så där lagom kallt i rummet kröpner under täckena (2st) och ALLA kuddarna (8st) mys.. nästan lika mysigt som att ha sällskap..

Å jag vill ha snö nu! det är det bästa som finns, att vakna på morgonen när det är aldeles mörkt ute och man ser ljuset av saftblandaren på traktorn och snön som faller ner! :) me like! <3

och att vakna under alla täcken och känna värmen i sängen och kylan i rummet.. det är också så skönt så där när näsan är lite kall...  MYSIGT!

i morse så vart det frukost med det andra ljuset tänt.. inte långt kvar till jul! =D

appropå JUL så lär man ju kanske se över JULKLAPPAR, hm det blir för första gången en budget jul =( har inte så mkt pengar.. men det jag lyckas skramla i hop ska bli julklappar... den saken är säker! jag bara älskar julklappar!

Men den bästa julklappen skulleändå vara att rädda sivra, men det vet jag att så kommer det inte att bli =( för det finns liksom ingen som egentligen vill att hon ska leva vidare.. alla tycker att hon har fått sin chans! hur kan man säga så?? bara tänka tanken?? jag ska minsann försöka!!

Så om du vill ha en Nordsvensk arbetshäst som bara ÄLSKAR att arbeta och det är det absolut viktigaste kravet som ställs, att hon just ska få arbeta med kroppen och skallen annars blir hon ett stort problem. hemes nerver taröver och sitter utan på kroppen hon kan rent av bli farlig med sin medvetna vikt och styrka!!

men utöver det så är hon en ängel, man kan rida flera stycken på henne sammtidigt, hon kan dra alla olika redskap i par och enbet.. har även dragit i stan och längs väg både i enbet och par.. älskar att dra timmer och idas på alla olika sätt!

jag har själv tagit henne ur hennes värsta stunder mer än en gång och hon har återhämtat sej fort... Hon har även en start i DM i bruksridning och då med en 14 placering av 22 och det berodde mkt på ryttaren har kapacitet för bättre resultat!

Denna häst betyder allt för mej, men jag kan tyvärr inte behålla henne själv av olika anledningar! Men jag är redo att ställa upp till 110% med all hjälp som kan behövas!

USCH hatar att säga det, men är du intresserad så hör av dej så ska jag hjälpa er!
vill helst ha henne själv!




Nej nu ska jag åka och tanka bilen och göra några ärenden åt mamma =)

PUSSHEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0