Första Häst du tänker på som du ridit från A till Ö


Första Hästnamnsom dyker upp på hästjag ridit från A till Ö men bara en på varje bokstav! Hur många klår mej??

- Jag har ridit MASSOR Med olika hästar.. många fina och många fula.. ja i alla olika utsräckningar!  men dem jag väljer mellan när jag har fler på samma bokstav, så blir dte den som är lite extra! ♥ annars är dte ju bara att samla namn då!

A- atlet sund (travare) lever =) (pappas häst när jag var liten)
B- Baldora (nordis) död ( Sivra nummer 2 Nödslakten tog henne på håll) =(
C- Cecar (halvblod på skolan, mkt speciellt bygd minst sakt! )
D- Duell ( Halvblod, vid liv! =)
E- Erik (import häst från skolan, MKT utmärkande till utseendet) ( vid liv =) )
F- Frida ( en liten STARK Fjordig) (vid liv =) )
G- Gola (Islänning som kom ny till stallet inte så mkt riden, första gången hon skulle bli riden kastade hon av mej 2ggr på samma ställe ) ( tror hon lever?? )
H- Hortencia ( B-ponny som jag fick från Hebyridskola.. mkt speciell skrämd ponny! ) (vid liv =) )
I- Isak ( halvblod på skolan (lever) )
J-Joyride (travare) (lever =) )
K- Kasper ( importponny (lever)
L- Lapprosen (kallblodig travare, lever =) )
M- Musse (shetlandsponny, lever?? =)
N-Nora (ponny vet inte om hon lever)
O-Odda (fjording, dödad av tåget =( )
P- Pärla (fjording, lever)
Q-Queenie (travare, min bäbis för alltid! , död =( )
R- Rimfrost ( minischetlandsponny) ( min första egna häst ) (lever =) )
S- Sivra! (Nordsvens, lever, kanske för mkt..!!)
T- Taggen,(ingen behöver ju veta att han inte var inriden! men han kommer alltid att vara min favorit häst ever!!
(travare, död men inte för mej! )
U-Up side down ( travare död)
V- Västerbo Today (vid liv i tjeckien hoppas jag! =) )
W-Windy (travare, lever )
X- Xing (Travare, utalas crossing, Lever)
Y-Ygg ( islandshäst (lever)
Z-Zingo (ponny, död)
Å-Åskar (ponny , vet inte om han lever?? )
Ä- Ängla (ponny, vet inte om hon lever)
Ö-Örvar (islandshäst Yggs polare)

jaa, jag har garanterat glömt masso rmed hästar när jag valt vilken som ska få vara vart, men jag fick ju en på alla iaf! även om några hästar bara är rida en två ggr. så har jag ju "ridit dem"..



Kommentarer
Postat av: Nikki

Okej, jag ska oxå göra en a-ö lista och se om jag har en häst på varje bokstav

2007-12-12 @ 13:18:31
URL: http://nikkiliito.blogg.se
Postat av: Madde

Hih, äre min Windy? :)

2007-12-12 @ 21:07:43
URL: http://madoliia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0