Equipage min favorit tidning!

Har varit nere i Heby och uträtat några ärenden, blandannat tog jag en sväng för bi macken, tankade och köpte equipage tidningen. den är så bra tar upp typ allt man vill läsa och behöver lära sej utan att man vet om det själv.. men det är intressant att läsa..

haha det började med att det berätades om en tant som var markägare och verkligen hatade hästar och härstfolk! hon sitter idag åtalad för försök till dråp då hon var en hårsmån från att köra över två tjejer på ponny med sin traktor!
hon var verkligen helt sjuk i huvet! hon hade vid ett flertal tillfällen skjutit efter ekipage med hagelgevär haft ut taggtråd på ridstigarna och hotat med att ramma och jaga folk med sin traktor!

Jag säger bara shit aså vilken kärring :O

Sen togs det upp en hel del om ponnyföräldrar, dem värsta av alla! det var intervjuver med överdommare funktionärer, och en "normal" ponnymamma.. dem berättade verkligen skräckexempel som aman bara önskar att dem överdrivit! Föräldrar som slår sina barn hotar dem och skriker åt dem på tävlingsplatserna en del citat får mej att bli så arg!

"Låt ungen vara, är hon så dum att hon rammlar av får hon skyla sej själv!!!"

"du ska vara så tacksam att jag köpt en dyr ponny åt dej och alltid skjutsar dej till tävlingar, DIN OTACKSAMMA UNG JÄVEL!!!
eller föräldrar som ger ungarna en örfil och tar till fysikvåld efter en ritt!

en tjej som van på 70% fick en örfil och höra att hennes mamma hade minsann sagt till henne att hon inte får fortsätta rida om hon inte slutar att rida med en spretande tå!


det var till och med en pappa som var så ivrig och förbannad på sin dotter att efter att hn rivit ett hinder hoppade över sarjen från läktaren ut på banan och gav henne en redig utskällning!

FY FAN FÖR ER FÖRÄLDRAR SOM INTE KAN VARA GLADA OCH SE DET POSSITIVA!!



Det fanns också massor med bra övningar både för dressyr och hopphästar...

sen går dem igenom musklerna på hästen och vad som händer var och kan vara anlednngen till olika symptom!

LÄS EQUIPAGE MINA VÄNNER! det gör jag!



Snart kommer familjen Samuelsson på mat och fika! :)

HA DET BÄST MINA VÄNNER

speciellt till ANTE :D det var ett tag sen man hörde av dej!



Kommentarer
Postat av: johanna

god middag på dig !

tänkte tipsa om en sida som heter gratisbio. där blir du medlem och får direkt av mig
75 poäng. sedan är det bara att börja tjäna en massa egna som är väldigt enkelt. du
klickar dig in på en massa sidor som står på gratisbio och samlar dina poäng allting
tar endast några få minuter och snart kommer du ha poäng till din första bio biljett.
när du tjänar ännu lite mer poäng kommer du kunna få present kort på de bästa affärerna
i hela sverige. allt från nilson dinsko till hm gina tricot åhlens och massa andra affärer.
detta är min lilla julklapp till dig. så gå in och börja tjäna dina poäng :)

här har du länken : http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

2007-12-09 @ 13:50:13
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: Maliiiin :)

Heeeeej Miccis !!!

2007-12-09 @ 17:26:55
Postat av: Maliiiin :)

http://zonette90.blogg.se/

2007-12-09 @ 18:43:50
Postat av: Nikki

Du vet den galna tanten, hon har marken runt om vårat stall XD haha Hon jagde folk i mitt stall med traktor osv :P Hon blev tagen av poilsen utan för vårat stall! Solgerd heter hon!

2007-12-09 @ 23:07:33
URL: http://nikkiliito.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0