Är det meningen att man ska ha det bättre död än levandes när man är frisk?!

Jaa, jag tror inte jag har ont i halsen längre, inte heller feber... men jag är lite snuvig fortfarande

fast än jag blivit "frisk" känner jag mej så sjuk!
Helt TOM inom mej, det gör ont i hjärtat och det går inte att andas!

Även om jag är lessen för hästarna så känns det ändå helt OK 
visst det gör ont å hör att de lägger skulden på mej till att ta bort henne, men det känns ju ändå som en heder efter som att hon får det bättre i trappalanda med evigt gröna ängar!

för vad är ett liv i en Tråkig hage, utan gräs, bara stubbar och gamalt ris som ingen orkat förbarma sej att ta bort, de år slalom mellan i kullfalna träd och har 2balar hö som står på marken och 2vattenkar.... till typ 15hästar?
Vad är det för liv att bara stå där dag ut och dag in 24.7 !! det kommer inte in någon i hagen annars, bara när de känner sej tvungna att fylla på vatten eller köra in med en ny höbalmed traktorn som man kan tippa över staketet!

har man tur så ibland kanske de kommer för att rida/köra men de tar bara de snälla lungna hästarna inte de som lägger öronen lite bakåt eller vänder sej om och går... har de tur blir de även borstade!

men de som lägger öronen bakåt eller går därifrån, ja det ska mkt till för att de äns ska få skor på sej!

Är det verkligen ett värdigt liv?

inte enligt mej!

det finns så många sånna här hästar lite över allt! det är så synd!!

folkk som köper hästar för att de har det som hobby inte som en livsstil!

Det är fel! det är så jäkla fel!

eller de som köper häst utan att vilja utvecklas utan at ta hjälp med träning eller så..
de rider/kör sinahästar med fel utrustning som i tanken kan vara god men i praktiken blir så FEL!
(typ plocka bort nosgrimmor och pannband från tränset!!! GASCH hur tänker man då? )
de skadar ju inte för hästen att gå ur form lite nu och då, typ när man skrittar ut i skogen, men för att e häst ska klara att gå ur form måsten den ha självbalans och muskler för att klara av det i längden..
annars kommer snart skador och stelhet smygandes sakta men säkert!
tyvärr är det inte många som känner till det där med hur en häst käns eller ser frächut utan de fortsätter och tillslut så har de en häst som blir aggressiv för att den har ont eller om det är en sån där tapper häst som inte visr så mkt. annat än att den blir halt lite nu och då!

SKADORNA BLIR KRONISK, pga. OKUNSKAP!

För mej är det ofattbart att köpa in så många hästar att man inte kan bygga upp en kännsla till varje häst,
att man inte hinner med att ens borsta dem varje dag! för mej är det ofattbart!

det är som att skaffa så många barn att man inte har tid att klä på dem eller ge alla barnen mat varje dag..
" nej tyvärr lisa och olle, ni får mat och kläder i morgon, för idag får de andar det! "

helt jävla ofattbart!

och om man nu råkar hamna i den här situationen att man har massor med hästar som man inte hinner med, hur kan man då ens tänka tanken, nej men det vore kul med en häst till??!!!

då har de enog bättre i trappalanda med evigt grönaängar massa kompisar och lycka!

GASCH JAG BLIR HELT NERVÖS! ska det vara så att ett djur har det bättre i himlen när den är fullt frisk och har åldern med sej??

TÄNKT TILL FÖR FAN
!



Ja jag vaknade vid halv 11 idag! grät fortfarande

gick upp och satte mej vid frukosten med familjen, tog ett glas juice men kände att jag ville spy!

så jag gick ner på mitt rum igen och messade

SARA WILHEMSSON SOM FYLLER 18 IDAG! Hoppas du får en bra dag Hun,
jag kommer till dej lite senare, för vi ska till Samuelssons och äta Tacos ikväll...

men jag vet inte hur sugen jag är på det = / Men jag har lovat att följa med för man fyller bara 18 en gång i sittliv!



SÅ EN TANKE STÄLLARE INAN DU KÖPER HÄST.. VILL DU OCH KAN DU?!



Kommentarer
Postat av: Sophié

haha ja precis, jag fick ju de.. :)

Men fy de är ju helt hemskt de där, dom borde inte ens ha djur?!

2007-12-26 @ 12:25:40
URL: http://sophiehakansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0